MS Windows
briani 27239
Win98SE er gået i ged :(
Fra : Devast8or

Dato : 30-10-03 19:36

Hej med jer,

da jeg kom hjem idag og tændte min computer sagde den sådan her:

---
Windows protection error. You need to restart your computer.

Press any key to continue...
---

Hvis jeg så booter den går den i safe mode. Hvis jeg så booter den igen
laver det samme som ovenstående igen. Og sådan kan man jo blive ved.

Er der nogen måde at redde den på, eller er det eneste at gøre en
geninstallation af WinBlows?

Jeg prøvede at køre setup.exe fra dos men det så ud som den bare vil til at
installere fra ny.

Nogen ideer?

TIA

Devast8or

Fra : Madsen

Dato : 30-10-03 19:47

On Thu, 30 Oct 2003 19:36:18 +0100, "Devast8or"
<invalid@invalid.invalid> wrote:

> [...]
>geninstallation af WinBlows?
>
>Jeg prøvede at køre setup.exe fra dos men det så ud som den bare vil til at

Du kan roligt installere Windows 98 oveni den gamle.
Det vil ikke slette dine programmer eller indstillinger
og der er en meget god chance for at det vil løse
problemet. Jeg har selv fikset samme problem på
den måde mere end en gang.

En geninstallation af Windows vil bare erstatte evt.
ødelagte eller manglende systemfiler og når det
er gjort kører maskinen videre præcis som før.

mvh Madsen

Fra : Devast8or

Dato : 30-10-03 21:30

Madsen <madsen@portalen.no> wrote in message

> [...]
> ødelagte eller manglende systemfiler og når det
> er gjort kører maskinen videre præcis som før.

Nja, jeg har da også tidligere installeret oveni. Det er rigtigt at man ikke
starter helt forfra (sådan som ICQ har det med at gemme contacts), men at
den kører videre præcis som før er jeg nu ikke helt enig i.

Devast8or

Fra : Madsen

Dato : 30-10-03 22:29

On Thu, 30 Oct 2003 21:30:16 +0100, "Devast8or"
<invalid@invalid.invalid> wrote:

> men at den kører videre præcis som før er jeg nu ikke helt enig i.

Så har du haft lavet nogen meget mærkelige ting i
din Windows, som en geninstallation så har forsøgt
at rette op på.

mvh Madsen

Fra : Devast8or

Dato : 30-10-03 22:51

> Så har du haft lavet nogen meget mærkelige ting i
> din Windows, som en geninstallation så har forsøgt
> at rette op på.

Næh. Men når jeg geninstallerer er det normalt fordi noget er gået i ged. Så
det kan jo have noget med det at gøre :)

Men jeg vil da prøve at gøre som du siger imorgen når jeg har tid til det.

Devast8or

Fra : Devast8or

Dato : 31-10-03 20:42

> [...]
> ødelagte eller manglende systemfiler og når det
> er gjort kører maskinen videre præcis som før.

Hmm, du havde ret og så alligevel ikke. Min Windows er helt som den skal
være efter en installation oveni (dvs. med programmer, indstillinger og det
hele. Tilmed mit wallpaper er der stadig). Men det fiksede bare ikke
problemet. Den laver stadig samme nummer, og jeg kan kun starte op i safe
mode :(

Jeg må vist bare reinstallere fra bunden. Øv!

Men tak for hjælpen alligevel.

Devast8or

Fra : Madsen

Dato : 01-11-03 00:09

On Fri, 31 Oct 2003 20:41:36 +0100, "Devast8or"
> [...]

>mode :(
>
>Jeg må vist bare reinstallere fra bunden. Øv!

Ja, det er jo surt.

Hov forresten, har du overklokket maskinen ?

Min gamle maskine, en AMD Tbird kørte i lang tid
klippestabilt overklokket fra 1200 til 1400 MHz.
Så pludselig en dag begyndte Windows at drille
og det kunne kun løses ved at klokke den ned
til 1333 MHz.

mvh Madsen

Fra : Devast8or

Dato : 01-11-03 16:01

> Ja, det er jo surt.

Ja, specielt fordi det også gik i ged. Lige nu er jeg ved at tjekke om der
skulle være en virus på spil.

> Hov forresten, har du overklokket maskinen ?

Nej, tværtimod nærmest (min RAM er underclocket, resten er normalt :)

Underligt...

Devast8or

Fra : Rudi Stegen

Dato : 01-11-03 16:16

Hej Devast8or, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Ja, specielt fordi det også gik i ged. Lige nu er jeg ved at
> tjekke om der skulle være en virus på spil.

Hvis du ikke finder synderen sådan lige her og nu, kan du evt. prøve
kun at indtallere Windows med tilbehørsprogrammer (dvs. dem fra cd'en
du ønsker at anvende), inkl. de drivere, der kan hentes fra selvsamme
cd, men uden at oprette netforbindelse.

Kør lidt med det og se, om den opfører dig normalt.

Gør den, kan du fx vælge at koble op på nettet som næste trin (og køre
Windows Update

Kører den stadig normalt (efter genstart), kan du... etc.

Det er en lidt triviel metode, men man opdager bedre, hvornår synderen
melder sig, og derved hvem det er.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Devast8or, work

Dato : 03-11-03 10:20

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Hygge fra Århus - Rudi
> Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Tak, men jeg gjorde det på en lidt anden måde. Satte en anden (well, tredje
:) disk i og installerede Win på den (men uden netforbindelse) og tjekkede
så igennem. Der var ingenting, men min ene havde da ødelagt et par filer.

Nu har jeg slettet partitionen på den disk og formatteret den, men har ikke
lagt noget på den endnu. Jeg vil lige køre scandisk på den først. Men det
får jeg ikke lov til, Win siger den ikke har memory nok til det. Det er lige
efter en reboot, og alle ekstra programmer (ICQ, Messenger osv.) er lukket
ned. Jeg har 512 RAM og disken er på 160GB. Kan det virkelig passe at det
ikke kan lade sig gøre, eller er det fordi der er noget galt med disken. Jeg
har prøvet at tjekke den igennem med SeaTools, men den melder alt OK.

Iøvrigt fik jeg endelig installeret Win på den disk det gerne skulle ligge
på, og nu virker det. Bortset fra OE. Det kan fint startes op, og jeg kan
læse både mail og news, men ikke poste. Hver gang jeg trykker New eller
Reply brokker den sig over noget med at adressebogen ikke er installeret
korrekt. Jeg har prøvet at fjerne OE og adressebog i Add/Remove Programs og
så installere dem igen, men samme fejl :(

Nogen ideer, eller skal jeg til det hele igen?

Devast8or