MS Windows
briani 27239
Win xp installation efter opgradering af b~
Fra : Janner

Dato : 30-10-03 10:46

Hej,

Står i den situation at jeg skal til at skifte bundkort samt cpu (herligt
ikke) i den forbindelse vil jeg gerne høre godt råd om hvordan jeg forholder
mig med min xp installation..... Der har engang været nogen gode råd hvordan
den ting klares uden at skulle installere hele molevitten forfra (det ville
jeg være yderst ked af). Hakker jeg blot den gamle disk i vil det vel
forudsage nogen konflikter m.v.

På forhånd tak

Jan

Fra : Sune Storgaard

Dato : 30-10-03 15:30

Janner mumbled his insignificant opinion in:

> [...]
> installere hele molevitten forfra (det ville jeg være yderst ked af).
> Hakker jeg blot den gamle disk i vil det vel forudsage nogen

Er du *HELDIG* så vil windows boote på dit nye bundkort og selv installere
de nye enheder som følger med. Hvis ikke står du ringere end du gjorde før,
så den metode kan ikke anbefales.

Istedet bør du skifte bundkortet, sætte diske til osv. Sæt bios
indstillinger som ønsket, og sæt første boot enhed til cd-rom drevet.

Ved ALLERFØRSTE boot, starter du på din win-xp cd, og vælger en "Repair
installation" -ikke at forveksle med at reparere den via konsollen..
Så vil du bevare alle dine programmer, dokumenter osv. Dog skal du
installere service packs, sikkerheds opdateringer igen..

Det er altafgørende at windows aldrig selv når at boote på HD'en !

Backup er altid en god ting forresten :)
/Sune

Fra : Janner

Dato : 30-10-03 20:03

> [...]
> Så vil du bevare alle dine programmer, dokumenter osv. Dog skal du
> installere service packs, sikkerheds opdateringer igen..

Hvad er lige forskellen på repair installation ...... og repair via
konsollen ?

Hygge

Jan

Fra : Sune Storgaard

Dato : 30-10-03 22:52

> Hvad er lige forskellen på repair installation ...... og repair via
> konsollen ?

Ved en repair installation, så geninstallerer man windows, men beholder
programmer, opsætning osv.

Konsollen kan bruges til at fixe ting med manuelt, det kræver dog at man
lige præcis ved hvad der er galt og hvordan det laves. Det kan godt spare
noget tid istedet for at køre en hel rep. installation, men det er stærkt
begrænset hvad man kan fixe på den måde.

Efter som du ikke ved hvad konsollen er, kan jeg næsten regne ud du heller
ikke ved hvordan den skal bruges, ergo er en repair installation det rigtige
valg :)

Husk windowsupdate.com bagefter..

/Sune