MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Fejl ved omdøbning af XP
Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 29-10-03 22:30

hejsa

Jeg får en fejl når jeg prøver at omdøbe en XP maskine p netværket. Maskinen
er med lem af et Win2000 AD og installeret via RIS.

når så jeg vil omdøbe den første gang får jeg følgende fejl:

***************
Følgende fejl op stod under forsøget på at omdøbe computeren til "navn"

Flere samtidige forbindelser til en server eller delt ressourse af samme
bruger, der anvender mere end et brugernavn, tillades ikke. Afbryd alle
tidligere forbindelser til serveren eller den delte ressourse og prøv igen.

***************

Det er ikke forkert Computernavn og jeg kan ikke rigig se hvor jeg skulle
være logget på som fejlen her beskriver.

--
Jan Damkjær Dahl
97523420

Fra : Jens

Dato : 29-10-03 23:31

"Jan Damkjær Dahl" <jdd@me.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke forkert Computernavn og jeg kan ikke rigig se hvor jeg skulle
> være logget på som fejlen her beskriver.

RIS installationen styrer vel maskinen...., i det øjeblik den forsøger at
fortælle sit nye navn til serveren bliver det afvist...., da du i forvejen
er logget på med det gamle pcnavn\bruger....

Omdøb maskinen fra serveren via computermannagement.

Mvh Jens

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 30-10-03 10:55

"Jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote in message

> RIS installationen styrer vel maskinen...., i det øjeblik den forsøger at
> fortælle sit nye navn til serveren bliver det afvist...., da du i forvejen
> er logget på med det gamle pcnavn\bruger....

Ja men jeg kan jo gøre det, et par dage senere på samme måde, og der har
også fungeret tidligere.

Fra : Jens

Dato : 30-10-03 13:12

"Jan Damkjær Dahl" <jdd@skivets.dk> skrev i en meddelelse

> Ja men jeg kan jo gøre det, et par dage senere på samme måde, og der har
> også fungeret tidligere.

Lyder som om serveren har fået en opdatering installeret i mellemtiden......
Eller din sikkerhedspolitik er ikke altid lige effektiv ?

Det skal jo netop ikke være muligt at omdøbe en ris installeret maskine som
kører under en DC, medmindre den reinstalles så den ikke får oplysninger fra
serveren om brugere eller andet "net relateret" fra det net som serveren
styrer.

Hvis jeg omdøber en maskine nægter serveren at optage den i netværket igen,
da dens computerkonto bliver lukket med det vuns........

Mvh Jens