MS Windows
briani 27239
Virus eller hvad
Fra : Jørn Rasmussen

Dato : 28-10-03 08:42

Jeg ved ikke om det her er den rigtige gruppe, men problemet er følgende.

Jeg bliver ved med at få forskellige opdateringer fra Microsoft som
vedhæftede exe filer, alle har teksten "October 2003, Cumulative Patch", men
forskellige exe filer.
De respekterer ikke spamprogrammet MailWasher Pro's blacklistning

upgrade.exe
update3421.exe
pack812.exe
qdkr.exe
q826718.exe
installation52.exe

alle på 106 kb.

Skal de køres eller hvad ?
Hvis de køres vil de så holde op med at dukke op i min emailpostkasse?

På forhånd tak
Jørn R.

Fra : Torben \(Tilst\)

Dato : 28-10-03 08:52

Jørn Rasmussen <post@farman.dk> scribbled:

> [...]
> Patch", men forskellige exe filer.
> De respekterer ikke spamprogrammet MailWasher Pro's blacklistning

Nej! for guds skyld ikke.

> Hvis de køres vil de så holde op med at dukke op i min emailpostkasse?

Slet dem med det samme, det er virus. Microsoft sender IKKE opdateringer pr.
mail
Få fat i en virusskanner og tjek din komputer

--
Mvh.
Torben

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-10-03 09:16

Jørn Rasmussen <post@farman.dk> skrev :

>Skal de køres eller hvad ?

Nej, det er virus.

>Hvis de køres vil de så holde op med at dukke op i min emailpostkasse?

Nej, du vil bare være med til at sprede vrirus.

Kig f.eks. i news:dk.edb.sikkerhed.virus, der er talrige indlæg
om denne virus.
--
Knud

Fra : Zalza

Dato : 28-10-03 11:32

Som sagt:

- åben dem ikke !
- anskaf et antivirus program
- RIGTIGE opdateringer til windows findes på:
http://windowsupdate.microsoft.com

--
/Z
www.Yoo.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 28-10-03 12:10

Jørn Rasmussen wrote:
Noget om virus....

Ja - som andre har nævnt, så er det en virus - men det ikke sikkert, st
DU har virus'en.

Men en eller anden, som har din adresse i sit adressekartotek har
virus'en.

Men da du tilsyneladende bruger din rigtige mail her på usenet - så kan
den være høstet herfra af et eller andet program, der høster adresser
til spam og andet.

Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares i gruppen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-10-03 12:30

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> skrev :

>Men en eller anden, som har din adresse i sit adressekartotek har
>virus'en.

Ikke nødvendigvis, den går f.eks. ind og søger i de
nyhedsgruppeindlæg, du har liggende i din OE og sender til
adresserne i disse.
--
Knud