MS Windows
briani 27239
svcHost
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 28-10-03 08:27

Hej

På min labtop, som kører Windows XP prof., har jeg i joblisten adskellige
svcHost.exe kørende.

Hvad laver de ?

Mere præcist.
Hvis jeg lader min bærbare stå "alene" i ca. 15 minutter, begynder
harddisken at arbejde meget, og et af svcHost.exe jobben har en belastning
på 10 - 20 %.

Michael

Fra : Bossy

Dato : 28-10-03 11:07

hej

alle de svhost du kan se består såvidt jeg har fundet ud af af en masse
mindre programmer som køre , og som for det meste skal køre
men på dette her link kan du se hvad de fleste er til og læse om du kan slå
dem fra eller ej
hvis du vil slå dem fra skal du i "kør" skrive "msconfig"
og vælge fanen tjenester
derunder står alle de programmer / tjenester som køre i ens pc
og som er nævnt på denne side

http://www.blackviper.com/WinXP/service411.htm#Alerter

bossy

jeg har selv med vellykket resultat slået ca 2/3 af dem fra

Fra : Thomas Madsen

Dato : 28-10-03 12:27

Bossy skrev:

> [...]
> fanen tjenester derunder står alle de programmer / tjenester som
> køre i ens pc og som er nævnt på denne side

Pudsigt at du anbefaler at bruge Msconfig og så samtidig henviser til
den side, hvor der højt og tydeligt står:

> [...]
| Run box instead!
|
| WHY?
| The reason is because with msconfig and Hardware Profiles, you can
| disable services that may be vital to boot your system. With the
| management console (services.msc) you cannot.
|
| The "Disable All" button also scares me. It should not even be
| there as no reason exists to disable "everything."
|
| Not "allowing" people to use msconfig reduces the flames and
| technical support questions in my inbox from people that fail to
| read the descriptions I offer with each service and the warnings I

WinXP har som skrevet et værktøj (services.msc) som er beregnet til
at styre tjenesterne med og med det program kan du ikke komme til
at slukke for tjenester som gør at du ikke kan starte Windows igen.
Det kan du med Msconfig.

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 28-10-03 12:27

Michael Vilhelmsen skrev:

> På min labtop, som kører Windows XP prof., har jeg i joblisten
> adskellige svcHost.exe kørende.
>
> Hvad laver de ?

Svchost står for Service Host. Altså en vært for alle kørende
services eller tjenester, som det hedder på dansk. Alle andre
tjenester er derfor afhængige af Svchost og det er helt normalt
at der kører flere af dem. Hvor mange kommer an på, hvor mange
forskellige tjenester du har kørende.

Læs evt.: <http://support.microsoft.com/?kbid=314056>.

> Hvis jeg lader min bærbare stå "alene" i ca. 15 minutter, begynder
> harddisken at arbejde meget, og et af svcHost.exe jobben har en
> belastning på 10 - 20 %.

Det er sikkert fordi at indekseringstjenesten går i gang. Den har
jeg valgt at slå fra.

Madsen.

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 28-10-03 12:43

> Det er sikkert fordi at indekseringstjenesten går i gang. Den har
> jeg valgt at slå fra.

Hvor slår jeg indeks tjenesten fra ?

Og hvad sker der ved det ?

Michael

Fra : Thomas Madsen

Dato : 28-10-03 13:14

Michael Vilhelmsen skrev:

> Hvor slår jeg indeks tjenesten fra ?

Start > Kør: services.msc
Find Indexing Service på listen, højreklik på den og vælg Properties.
Klik på Stop-knappen og stil den til Disabled i feltet 'Startup Type'.
(Oversæt selv til dansk, hvis det er en dansk Windows du sidder med).

> Og hvad sker der ved det ?

Indekseringstjenesten er en tjeneste som katalogiserer filerne på et
NTFS-drev så de er hurtigere at søge i med søgefunktionen i Windows.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/indexing_service.png>.

Madsen.

Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 28-10-03 16:18