MS Windows
briani 27239
Kan man se hvornår en Windows er installer~
Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 27-10-03 22:20

Kort sagt:
Kan man se hvornår en Windows er installeret?

Det er en Windows 2000 Pro

Jeppe Ladefoged
http://www.underflow.dk
degofedal_spamfilter01@ÆØÅunderflow.dk (Spamfilter: Fjern ÆØÅ)

Fra : KHJ

Dato : 27-10-03 22:31

"Jeppe Ladefoged" <degofedal_spamfilter01@ÆØÅunderflow.dk> skrev i en
meddelelse news:bnk23e$3sa$1@sunsite.dk...
> Kort sagt:
> Kan man se hvornår en Windows er installeret?

> [...]

Der vil være en hel masse filer med den samme dato = installationsdatoen.

Så vidt jeg kan se i farten, vil datoen for config.sys og autoexe.bat i
roden af C:\ være ens og oprettet samme dag med installationen.

MVH
KHJ

Fra : Thomas Madsen

Dato : 27-10-03 22:35

Jeppe Ladefoged skrev:

> Kan man se hvornår en Windows er installeret?

Prøv at starte en kommandoprompt og skriv: systeminfo | more
(efterfulgt af et tryk på Enter). Der skulle gerne være en linie på
listen som hedder: Original Install Date. Jeg kan f.eks. se at min
WinXP er installeret d. 24/03-03 kl. 20:14:55.

> Det er en Windows 2000 Pro

Jeg er ikke 100 % sikker på at Win2000 har samme funktion, men det
mener jeg nu at den har.

Madsen.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 27-10-03 22:40

In dk.edb.system.ms-windows, Thomas Madsen wrote:

> Prøv at starte en kommandoprompt og skriv: systeminfo | more
> (efterfulgt af et tryk på Enter). Der skulle gerne være en linie på
> listen som hedder: Original Install Date.

Nu er det min tur til at sige noget smart. :) Prøv at skrive:

systeminfo | find "Original Install Date"

....i stedet.

--
Lars Stokholm

These fights of fantasy make your wounds more sore, but you've every
right to even grab at the last straw - Kate Bush (The Empty Bullring)

Fra : Thomas Madsen

Dato : 27-10-03 22:54

Lars Stokholm skrev:

> systeminfo | find "Original Install Date"

Smart! Rigtig smart endda. :)

Madsen.

Fra : Henrik Jensen

Dato : 28-10-03 00:38

On Mon, 27 Oct 2003 22:53:39 +0100, Thomas Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Smart! Rigtig smart endda. :)

Ja, bare ikke hvis det er en dansk udgave.
Så hedder kommandoen: systeminfo | find "Oprindelig installationsdato"
Med stort "O"

/Henrik

Fra : Lars Stokholm

Dato : 28-10-03 09:06

In dk.edb.system.ms-windows, Henrik Jensen wrote:

> Så hedder kommandoen: systeminfo | find "Oprindelig installationsdato"
> Med stort "O"

Øv! :)

Fra : arc@na

Dato : 27-10-03 23:36

Thomas Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in

> Jeg er ikke 100 % sikker på at Win2000 har samme funktion, men det
> mener jeg nu at den har.

Ikke min... (

arc@na

Fra : Hans Greve

Dato : 28-10-03 02:07

Eller aflæse datoen på WinNT mappen eller hvad den nu hedder

mvh.
Hans

Fra : Peter Loumann

Dato : 28-10-03 17:49

On Tue, 28 Oct 2003 02:07:13 +0100, "Hans Greve"
<hanseland@tdcadsl.invalid> wrote:

>Eller aflæse datoen på WinNT mappen eller hvad den nu hedder

Jow, men hvorfor gøre det enkelt når det kan gøres kompliceret?

--
hilsen pl
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Thomas Madsen

Dato : 28-10-03 00:02

arc@na skrev:

> Ikke min... (

Okay. Så er det måske en "feature" som kun WinXP er udstyret med.

Madsen.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 28-10-03 18:10

Peter Loumann skrev:

> Jow, men hvorfor gøre det enkelt når det kan gøres kompliceret?

LOL.

Madsen.