MS Windows
briani 27239
drevbogstaver efter installation af ekstra~
Fra : Hansen

Dato : 27-10-03 17:27

Jeg har tidligere haft een harddisk med to partioner på ide0. Windows xp på
partion1.
Nu satte jeg så endnu en disk i på ide1, også med to partioner, og
instalerede også her på partion1 xp.

Første installation er naturligvis stadig som den skal være, men
drevbogstaverne for installation 2 er ikke.
Jeg ville gerne have xp2 til at kalde sit systemdrev for c. Det er ikke
nødvendigt at de to installationer kan se hinandens systemdrev. De skal bare
begge kunne se begge anden-partionerne på begge diskene.

Hvordan kan jeg sætte dette op så begge installationer mener de kører på c,
selvom de kører på forskellige diske?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 27-10-03 21:58

"Hansen" <a@b.c> skrev i en meddelelse
> Hvordan kan jeg sætte dette op så begge installationer mener de kører på
c,
> selvom de kører på forskellige diske?

Kan ikke lade sig gøre. Drevbogstaver er unikke.

Kurt

Fra : Hansen

Dato : 27-10-03 22:36

> Kan ikke lade sig gøre. Drevbogstaver er unikke.

Ja, unikke for et system, men da det er to installationer kan de sagtens
have forskellige betgelser for de samme partioner.
Allerede nu er de forskellige. Os1 kalder eksempelvis disk0partion1 for d
mens Os2 kalder samme partion for e

Problemet er bare at windows ikke lader en ændre drevbogstav for
systemdisken

Fra : Ulrik Chr.

Dato : 27-10-03 23:10

> [...]
> mens Os2 kalder samme partion for e
>
> Problemet er bare at windows ikke lader en ændre drevbogstav for

Du kan ikke skjule en XP installation for en anden XP installation - og
derfor kan du ikke kalde begge dine Xp'er for drev C.

Kan godt se dit problem, men det er ikke et problem du kan løse.

Rode lidt med PartitionMagic - og ikke engang den kan løse dit problem.

--
ICQ: 24872480
www.uac.dk * nettet@uacxx.dk

Med venlig hilsen Ulrik.

Fra : Hansen

Dato : 28-10-03 08:00

> Du kan ikke skjule en XP installation for en anden XP installation - og
> derfor kan du ikke kalde begge dine Xp'er for drev C.

Mnjaa.. afhænger af hvad der menes med at skjule. Man kan fjerne
drevbogstavet for den ene installation set fra den anden. Eksempelvis er os2
på D og os1 på C. Man kan nu helt enkelt fjerne drevbogstavet C, så kan os2
ikke se os1 længere. Det var måske ikke det du mente? Man kan jo rigtigt nok
ikke under installation :-/

> Rode lidt med PartitionMagic - og ikke engang den kan løse dit problem.

Ja, den prøvede jeg også. træls :-/

Fra : Edmund

Dato : 28-10-03 19:03

Hansen skrev:

> Hvordan kan jeg sætte dette op så begge installationer mener de kører
> på c, selvom de kører på forskellige diske?

Fjern ide0 disken, når du installerer XP på ide1, og ret så bagefter
boot.ini på ide0

--
Mvh Edmund