MS Windows
briani 27239
Longhorn
Fra : Mikael Andresen

Dato : 26-10-03 20:24

Har nu læst på en del sider en hel del om Windows Longhorn.... Er der noget
der kommer i den nærmeste fremtid og er det noget der kommer til at ligne
win Xp.... de csreenshot der tilsyneneladende er fra longhorn ser spændende
ud...

Mvh. mikael

Fra : Hansa

Dato : 26-10-03 21:03

"Mikael Andresen" <mikaelandresen@FJERNstofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der kommer i den nærmeste fremtid og er det noget der kommer til at ligne
> win Xp.... de csreenshot der tilsyneneladende er fra longhorn ser

Du skal ikke vente longhorn før 2005. De screenshots du har set vil ikke
have alt for meget at gøre med hvordan den endelige version kommer til at se
ud. Teknologisk tror jeg ikke at der kommer så store forbedringer igen, men
lad os se.

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 27-10-03 12:45

"Hansa" <gd@hans.nu> wrote in message
> [...]
se
> ud. Teknologisk tror jeg ikke at der kommer så store forbedringer igen,

Hvorfor så udgive en ny version - og så oven i købet vente til 005? ;)

*/Henrik Pedersen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 27-10-03 13:03

Hej Henrik Pedersen, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Hvorfor så udgive en ny version - og så oven i købet vente til
> 005? ;)

De forventer sikkert, at XP er patchet færdig og fungerer eminent
omkring det tidspunkt. Og *så* er det på tide at smide et nyt og laset
OS ud, så lapperiet kan begynde forfra.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Hansa

Dato : 27-10-03 13:25

> Hvorfor så udgive en ny version - og så oven i købet vente til 005? ;)

Egentligt et meget godt spørgsmål. Hvis vi ser på Windows 95, 98 og ME, så
er forbedringerne versionerne imellem i min bog minimale. Hvorfor så udgive
98 og ME i stedet for at gå fra Windows 95 til Windows 2000 eller XP? Fordi
på den måde skaber de et behov, og dermed ekstra indtjening.

Jeg siger ikke at der ikke kommer forbedringer i Longhorn, jeg kan bare ikke
forstille mig at de bliver så gennemgribende, da XP kører godt og stabilt.
Windows lader til at være et mere og mere modent produkt ligesom Office.

Fra : Rudi Stegen

Dato : 27-10-03 16:14

Hej Hansa, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Hvis vi ser på Windows 95, 98 og ME, så er forbedringerne
> versionerne imellem i min bog minimale.

Der var faktisk en _ret stor_ forbedring mellem Win95 og Win95 OSR2.
Ja, der var endda adskillige betydende plusser, men jeg tænker især og
ikke mindst på FAT16->FAT32.

At Win95 OSR2 -> Win98 og frem er småtingsforbedringer (og ME iflg. min
erfaring aldrig burde have set dagens lys) er vi enige om.

> Hvorfor så udgive 98 og ME i stedet for at gå fra Windows 95 til
> Windows 2000 eller XP? Fordi på den måde skaber de et behov, og
> dermed ekstra indtjening.

Det er svært at være seriøs uenig i.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 27-10-03 17:19

En af nyhederne bliver et stærkt forbedret filsystem der blandt andet
gør det meget hurtigere at finde noget på harddisken.
Desværre kan jeg ikke komme ind på de tekniske detaljer men
databladene vil utvivlsomt snart skrive mere om det da Microsoft jo
Uddeler den nyeste version ved PDC i denne uge og herhjemme får vi den
sandsynligvis udleveret ved IT-Forum i Bella Center om et par uger.

Fra : Hansa

Dato : 27-10-03 17:34

> [...]
> Uddeler den nyeste version ved PDC i denne uge og herhjemme får vi den
> sandsynligvis udleveret ved IT-Forum i Bella Center om et par uger.

Jeg må indrømme at jeg også her er tvivler lidt. Så vidt jeg kan forstå, er
det en overbygning af NTFS - altså ikke et anderledes system som NTFS er det
fra FAT. Desuden tvivler jeg på anvendligheden, men igen, lad os nu se.

Fra : Allan Bojsen

Dato : 26-10-03 21:55

> [...]
>win Xp.... de csreenshot der tilsyneneladende er fra longhorn ser spændende

Jeg følger spændt med på http://www.winsupersite.com/

Mvh. Allan Bojsen
www.nettips.dk - tips til nettet

Fra : /Ole

Dato : 27-10-03 09:41

Det kræver vist et ordentligt svin af en maskine, lyder de første meldinger

/Ole

Fra : Hansa

Dato : 27-10-03 12:18

> Det kræver vist et ordentligt svin af en maskine, lyder de første
meldinger
> på

Jaja... Men nu er de tidlige versioner jo heller ikke optimeret
hastighedsmæssigt. Jeg vil dog godt give dig ret i at du ikke kommer langt
med din 486'er :)

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 27-10-03 12:49

> meldinger
>
> Jaja... Men nu er de tidlige versioner jo heller ikke optimeret
> hastighedsmæssigt. Jeg vil dog godt give dig ret i at du ikke kommer langt
> med din 486'er :)

Og hvis den først kommer om 2 år, så er der formentlig også sket en hel del
på hardware siden til den tid.

*/Henrik Pedersen

Fra : Ukendt

Dato : 27-10-03 17:58

> [...]
>win Xp.... de csreenshot der tilsyneneladende er fra longhorn ser spændende
Garanteret også med en masse kopi og @ ting indbygget, kunne forstille mig
at det snart ikke er muligt at kopierer sin cd eller andet i den retning, XP
er godt igang med slige sager, men måske jeg maler fan... på væggen.