MS Windows
briani 27239
User.exe Windows 98 SE DK
Fra : Profilius

Dato : 24-10-03 16:56

Hej

Jeg har af uforklrlige årsager fået problemer med opstart af min HP 6000
notebook. Jeg får muligheden for at starte den op i fejlsikret tilstand hver
anden gang men de andre gange fremkommer følgende meddelse : "Der er sket en
fejl under indlæsningen af user.exe, Win 98 skal geninstalleres". !!!!!
Er det noget man kan rep. sig ud af eller skal Win 98 geninstalleres ?.
Hvis man skal geninstallerer kommer der så evt en mulighed for af rep.
installationen ?
Når jeg har muligheden for at starte maskinen med netværksunderstøttelse ,
hvor få man så maskinen på netværket. ?

profil@sol.dk

"Kedsomhed er når du ikke oplever
information der gør en forskel"
Alfred Bion 1956

Fra : Rudi Stegen

Dato : 25-10-03 00:31

Hej Profilius, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> "Der er sket en fejl under indlæsningen af user.exe, Win 98 skal
> geninstalleres".
> Er det noget man kan rep. sig ud af eller skal Win 98
> geninstalleres ?

Om man kan lappe sig ud af det, ved jeg ikke, da det i så fald skal ske
manuelt. Dvs. man skal have maskinen foran sig og forsøge at indhegne
problemet og dets mulige løsning (uden geninstallation). Og så ellers
prøve, prøve og prøve - indtil det muligvis lykkedes.

Ofte er langt nemmere blot at geninstallere.

> Hvis man skal geninstallerer kommer der så evt en mulighed for af
> rep. installationen?

Nej, ikke med Win9x. Men installerer du inde fra Windows (dvs. starter
Windows op og kører Windows-cd'en - i modsætning til at starte i ren
DOS og installere derfra), burde der ikke ske andre ændringer, end at
fejlen automatisk rettes på vejen.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Profilius

Dato : 25-10-03 05:27

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Windows op og kører Windows-cd'en - i modsætning til at starte i ren
> DOS og installere derfra), burde der ikke ske andre ændringer, end at

Vil det også kunne lade sig gøre når det kun er i fejlsikret tilstand
Windows kan starte i ? (min Windows vil jo ikke starte normalt.

Når jeg starte fra bootdiskkette og Win 98 cd'en er det vel det du mener med
at starte fra "dos" og så er det en hel ny installation af Windows med
dertil hørende data tab ?

Mvh Kim

Fra : Hans Greve

Dato : 25-10-03 10:34

> Når jeg starte fra bootdiskkette og Win 98 cd'en er det vel det du mener
med
> at starte fra "dos" og så er det en hel ny installation af Windows med
> dertil hørende data tab ?

Nej man installere bare oveni og bevare sine programmer og indstillinger.
Man skal vælge samme Windows mappe.
Det er vær at prøve inden man fortager ny install.

mvh.
Hans