MS Windows
briani 27239
Hva er Scvhost.exe og hvorfor.....
Fra : --BS--

Dato : 24-10-03 12:27

Hvad er Scvhost.exe og hvorfor kører der så mange når jeg trykker
ctrl-alt-Del og kigger i Joblisten ?????

Fra : Leony

Dato : 24-10-03 14:44

"--BS--" <saftkongen@hotmail.REMOVE.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er Scvhost.exe og hvorfor kører der så mange når jeg trykker
> ctrl-alt-Del og kigger i Joblisten ?????

Svchost bliver brugt til mange forskellige ting. En af tingene er nævnt
her:
""Generic Host Process for Win32 Services": This is what ZoneAlarm
complains
about while connected to the internet. "SVCHOST.EXE" is "Generic Service
Host". What that means is it is a "host" for other processes or
services.
Check on This Page to see "all" of the services that use SVCHOST.EXE as
front for something else.
If your internet connection seems to "no longer work", it is due to you
disallowing various "required" functions to no longer access the
internet. A
big one is "DNS Lookups". If you do not allow this to get through, you
will
no longer be able to type in "blkviper.com" but you will always be able
type in the IP address of the systems. The internet connection is still
working, but you are blocking a "vital" part of the process for surfing
web
pages."
Fundet her: http://www.blackviper.com/WinXP/strangeservice.htm

Du kan få et glimrende overblik her:
http://www.blkviper.com/WinXP/servicecfg.htm
Det er den side der bliver refereret til i 2. linie (check on this
page...)

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Riverwind

Dato : 24-10-03 15:02

[...]
> Svchost bliver brugt til mange forskellige ting. En af tingene er nævnt
[...]

Der spørges vist om scvhost.exe. Tror det er en trojaner:
http://dk.news.yahoo.com/030811/144/2x89u.html
Men mon ikke det er en typo fra --BS--'s side, når den kører flere gange.

/Riverwind

Fra : Hans-Jørgen Sindholt

Dato : 24-10-03 15:29

BS skrev:
--
------------------ citat ------------------

---------------- citat slut ----------------

Fra www.virus112.dk har jeg klippet denne bemærkning om scvhost.exe

--
------------------ citat ------------------
Fjern W32.Gaobot-F.worm

EuroTrust Virus112 har udviklet et værktøj til at fjerne ormen
Gaobot-F.
Download EuroTrust Virus112 Removal tool fra:
http://www.virus112.com/w32gaobot-f-removal.exe
Ormen dropper en kopi af sig selv til windows systemmappen under
navnet scvhost.exe.
Herefter modificerer den registreringsdatabasen med følgende runas
værdi:
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run\Config
Loader=scvhost.exe
Og til:

HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunService\Conf
ig Loader=scvhost.exe
W32.Gaobot.worm kan manuelt fjernes ved at fjerne værdien fra
registreringsdatabasen og genstarte systemet. Herefter skal filen
scvhost.exe slettes manuelt. Denne befinder i system32 mappen.
EuroTrust Virus112 anbefaler, at du tager backup af
registreringsdatabasen før du laver ændringer i den.

Med venlig hilsen
Hans-Jørgen