MS Windows
briani 27239
bærbar
Fra : Ingrid

Dato : 24-10-03 06:09

hvis man har en bærbar med indbygget wireless , hvad skal jeg så købe for at
komme på nettet som en delt adsl forbindelse ?? det skal være et lille
netværk med kun 2 com, den stationær og den bærbar ??

Den uvidende

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 24-10-03 08:35

"Ingrid" <stub@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> komme på nettet som en delt adsl forbindelse ?? det skal være et lille
> netværk med kun 2 com, den stationær og den bærbar ??

For at du kan komme på et netværk med et trådløst netkort, så skal du have
et såkaldt access-point. Det skal passe til det trådløse netkort - forstået
på den måde, at begge enheder skal understøtte samme teknologi. Kig evt. i
manualen til din bærbar og se hvad den bruger.

Når du så har anskaffet dig et access-point (gerne med indbygget router), så
skal du kobles op i netværket sammen med den anden maskine. Er dit
access-point med indbygget hub/switch, så kobler du din adsl-forbindelse til
der + din anden maskine. Er den uden hub/switch, så skal du købe dig en
lille switch med 5 porte eller lign. Hertil skal du koble dit access-point,
din adsl og den alm. computer.

Herefter burde alle enheder være i stand til at se hinanden, hvis alle ting
vel og mærke er korrekt sat op :)

*/Henrik Pedersen

Fra : Ingrid

Dato : 26-10-03 06:00