MS Windows
briani 27239
DIR --> HTML?
Fra : Morten Fjendbo

Dato : 23-10-03 21:26

Nogen her der kender et simpelt/godt program til at lave en liste med mapper
og filer i en html fil?
_Alle_ forslag modtages med kys hånd.

--
Mvh Morten Fjendbo

Fjern: (REMOVE) i adresse ved svar til mail

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 23-10-03 21:32

Morten Fjendbo wrote:
> Nogen her der kender et simpelt/godt program til at lave en liste med
> mapper og filer i en html fil?
> _Alle_ forslag modtages med kys hånd.

Hmm - dette virker:

Arles Image Web Page Creator

Men formentlig kun med mapper med billed-filer ?

Det er berenet til at lave en web-side med billeder.

Men ellers må den rigtige gruppe vel være
news:dk.edb.internet.webdesign.html - det er nok større chance for et
godt svar.

Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares i gruppen.

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 23-10-03 21:48

Jan Vestergaard wrote:

> [...]
>
> Men ellers må den rigtige gruppe vel være
> news:dk.edb.internet.webdesign.html - det er nok større chance for et

ok mange tak.. jeg prøver der...

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 23-10-03 21:36

Morten Fjendbo wrote:

> Nogen her der kender et simpelt/godt program til at lave en liste
> med mapper og filer i en html fil?

copy header.html minefiler.html
dir >> minefiler.html
type footer.html >> minefiler.html

Pak det evt. ind i en bat-fil, hvis der skal være nemt at køre. Lad
header indeholde noget i stil med

<!DOCTYPE ...>
[...]
<h1>Mine filer</h1>
<pre>

og lad footer afslutte med

</pre>

Hvis det skal være mere avanceret må du prøve at beskrive nøjere hvad
du vil opnå.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 23-10-03 21:47

Toke Eskildsen wrote:

> [...]
>
> og lad footer afslutte med
>
> </pre>
>

> Hvis det skal være mere avanceret må du prøve at beskrive nøjere hvad

Jeg har også leget med dir >> med finder outputtet lige for simpelt (hvis
man kan sige det) jeg kunne godt tænke mig man fik en html fil, man kan
"browse" som om man "er" i mappen..
håber du forstår..

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 24-10-03 01:15

Morten Fjendbo wrote:

> Jeg har også leget med dir >> med finder outputtet lige for
> simpelt (hvis man kan sige det) jeg kunne godt tænke mig man fik
> en html fil, man kan "browse" som om man "er" i mappen..
> håber du forstår..

Hvis du kører NT4, Win2000 eller WinXP så put følgende i en .BAT fil:

@echo off
echo ^<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?^>
echo ^<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
echo "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"^>
echo ^<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da" lang="da"^>
echo ^<head^>
echo ^<title^>Min mappe^</title^>
echo ^</head^>
echo ^<body^>
echo ^<h1^>Min mappe^</h1^>
echo ^<p^>

for %%N IN (*) do @echo ^<a href="%%N"^>%%N^</a^>^<br /^>

echo ^</p^>
echo ^</body^>
echo ^</html^>
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 24-10-03 20:04

Toke Eskildsen wrote:

> [...]
> echo ^<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?^>
> echo ^<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"

den laver bare et output i promten af de filer der er i samme mappe som bat
filen... hvad skulle der ske?

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 24-10-03 20:42

Morten Fjendbo wrote:

> den laver bare et output i promten af de filer der er i samme
> mappe som bat filen... hvad skulle der ske?

Nej, den pakker dem ind som <a href="filnavn">filnavn</a>.

Hvis det skal ned i en fil er det blot at benytte rådet fra før:
minbatfil.bat > minhtmlfil.html

Vupti: En HTML side med en række filer og links til disse.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 25-10-03 17:13

Toke Eskildsen wrote:

> Nej, den pakker dem ind som <a href="filnavn">filnavn</a>.
>
> Hvis det skal ned i en fil er det blot at benytte rådet fra før:
> minbatfil.bat > minhtmlfil.html
>
> Vupti: En HTML side med en række filer og links til disse.

jeg forstår ikke helt.. jeg vil blive meget glad hvis du ville give et eks.
på en bat med det hele i?

Mvh Morten

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 25-10-03 17:28

Morten Fjendbo wrote:

> jeg forstår ikke helt.. jeg vil blive meget glad hvis du ville
> give et eks. på en bat med det hele i?

Kopier de linjer jeg angav i forrige mail (den lange række der
indeholdt en del linjer med echo som det første ord). Åbn Notepad
og indsæt linjerne. Gem filen med navnet minbatfil.bat (du skal nok
sætte anførselstegn om navnet når du gemmer i Notpad, for at undgå at
filen kommer til at hedde minbatfil.bat.txt).

Gå ind i den mappe hvor minbatfil.bat ligger og skriv
minbatfil.bat > minhtmlfil.html

Åbn minhtmlfil.html i din browser.

*****

For at kunne bruge det lidt mere praktisk i fremtiden kan du jo lægge
minbatfil.bat i en mappe der ligger i din Path. du kan også skrive
minbatfil.bat > C:\HerLigger\MineHTMLFiler\index.html
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 25-10-03 20:54

Toke Eskildsen wrote:

> [...]
> minbatfil.bat i en mappe der ligger i din Path. du kan også skrive
> minbatfil.bat > C:\HerLigger\MineHTMLFiler\index.html

Okay det køre og ser godt ud... men hvodan får jeg mapper og under mapper
med? (dir /s)

Takker

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 28-10-03 16:50

Morten Fjendbo wrote:

> Okay det køre og ser godt ud... men hvodan får jeg mapper og under
> mapper med? (dir /s)

Hej igen... jeg håbe meget på et svar hvis du kender det?

Jeg kan regne ud det har noget at gøre med "*" i denne linje:

for %%N IN (*) do @echo ^<a href="%%N"^>%%N^</a^>^<br /^>

længere kan jeg ikke komme... plz`?

Mvh Morten

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 23-10-03 21:47

> Nogen her der kender et simpelt/godt program til at lave en liste med
mapper
> og filer i en html fil?
> _Alle_ forslag modtages med kys hånd.

Hvis du kan nøjes med at danne en tekst fil med de informationer kan du gøre
følgende
( godt gammelt dos trix )

Alt efter OS

Frem med en dos prompt

hvis du vil have DIR fra roden, skriver du: dir>"sti" "filnavn" eks:
dir>d:\test.txt
Så bliver der lavet en asci fil du kan arbejde videre med

Hilsen Michael