MS Windows
briani 27239
Partition til XP..
Fra : Laziter [9440]

Dato : 23-10-03 10:36

Hejsa

Jeg har lige bestilt mig en ny PC med 40 Gb HD, og inden jeg begynder at
installere noget vil jeg have HD'en delt op.
Spørgsmålet er så hvor meget plads kræver Windows XP Pro?
Hvor stor en partionen kan der anbefales til Microsofts nok mest krævende
Windows?

Mvh
Benjamin
laziter@NOSPAMgamebox.net (fjern NOSPAM)
Email max 100 Kb

Fra : Jens

Dato : 23-10-03 11:56

"Laziter [9440]" <laziter@NOSPAMgamebox.net> skrev i en meddelelse

> Hvor stor en partionen kan der anbefales til Microsofts nok mest krævende
> Windows?

Det afhænger af hvad der ellers skal være på systemdrevet.
Jeg bruger ikke under 10gb, og oftest 20gb.
Men antallet af brugere med skriveadgang til cdrevet har også indflydelse.

Mvh Jens

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 23-10-03 12:36

"Jens" wrote in aa message >

> Det afhænger af hvad der ellers skal være på systemdrevet.
> Jeg bruger ikke under 10gb, og oftest 20gb.

Hæ ikke engang 10Gb er nok hvis man har diverse udviklingsværktøjer
Fidusen skulle være at adskille (installerede) programmer og data
Så næste gang så bliver de 20Gb på system

- Peter

Fra : Jens

Dato : 23-10-03 12:44

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hæ ikke engang 10Gb er nok hvis man har diverse udviklingsværktøjer
> Fidusen skulle være at adskille (installerede) programmer og data
> Så næste gang så bliver de 20Gb på system

Min arbejds maskine er oppe på 30gb..... så jeg er ganske enig, 10gb er ofte
for lidt.
Det egner sig kun til en bruger med meget moderat forbrug af programmer.

Mvh Jens

Fra : Jakob M

Dato : 23-10-03 12:54

Laziter [9440] wrote:
> [...]
> Spørgsmålet er så hvor meget plads kræver Windows XP Pro?
> Hvor stor en partionen kan der anbefales til Microsofts nok mest

Det kommer meget an på hvordan du griber det an. Jeg har f.eks en halvfyldt
3GB partition til XP, men så ligger alle programmer o.l. på en anden
partition. For at få den ned på 1,3 GB er så også nødvendigt at stoppe
systemgendannelse og dvale, samt flytte swapfilen.

Mvh
Jakob