MS Windows
briani 27239
Ekstra disk drev
Fra : Carsten

Dato : 22-10-03 07:37

Hej

Er det muligt under Windows at lave et virtuelt drev forstået på den
måde at hvis man har en mappe på sin harddisk som hedder fdrev
(c:\fdrev) at så kan man give en kommando som bevirker at mappen fdrev
nu også kan ses som drev f: (ekstra diskdrev).

Med venlig hilsen
Carsten

Fra : T.B.

Dato : 22-10-03 07:42

Carsten wrote:
> [...]
> (c:\fdrev) at så kan man give en kommando som bevirker at mappen fdrev
> nu også kan ses som drev f: (ekstra diskdrev).

Jeg ved at deamon tools kan gøre nogenlunde det, men hvorvidt XP har
funktionen indbygget skal jeg lade stå i det uvisse.
Med deamon tools kan lave virtuelle drev.

venligst
Thomaa

Fra : Jens

Dato : 22-10-03 08:26

"Carsten" <no-mail@el-automatik.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> (c:\fdrev) at så kan man give en kommando som bevirker at mappen fdrev
> nu også kan ses som drev f: (ekstra diskdrev).

Del mappen og lav den til et netværksdrev.

\\[pcnavn]\fdrev

Sæt den op så det kun er kendte brugere der skal kunne bruge den via
talladelser under deling.

Mvh Jens

Fra : Villy Jensen

Dato : 22-10-03 14:51

> [...]
> (c:\fdrev) at så kan man give en kommando som bevirker at mappen fdrev
> nu også kan ses som drev f: (ekstra diskdrev).

Lav genvej 'KON' med kommandoen:
subst K: C:\fdrev

Lav genvej 'KOFF' med kommandoen:
subst K: /d

.... og kommandoerne funker med WINXP (og DOS)

Mvh Villy
http://hjem.get2net.dk/villy