Favicon
Fra : Svein Lerberg

Dato : 13-04-01 10:51

Hei!
Jeg har forsøkt å knytte et favicon til min hjemmeside på nette, men får det
ikke til å fungere. Jeg mener jeg har fulgt de oppskrifter jeg har sett på
nettet.

Følgende fremgangsmåte er benyttet:

Favicon størrelse 16x16 pixels kopiert på rotnivå (sammen med index) på
server.
Deretter har jeg lagt følgende linje i "head" på min hjemmeside:
<LINK REL="SHORTCUT ICON" href="/your/path/favicon.ico">
hvor pathen er samme adresse som den jeg får i adressefeltet på Internett
Explorer når jeg besøker min side.
Kan noen fortelle meg hva jeg gjør feil?

--
Med hilsen (Regards)
Svein Lerberg

Fra : Camilla Scharff

Dato : 13-04-01 13:53

Hej Svein

Det kan være serveren, som din hjemmeside ligger på, der ikke supporterer
..ico-filer.
Du kan forsøge at spørge din udbyder om de kan sætte serveren op til det...

Mvh.
Camilla

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 13-04-01 14:02

røv at bookmarke din side for at se om de så ikke downloader ikonet.

JS

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-04-01 16:37

Fri, 13 Apr 2001 11:51:18 +0200, skrev "Svein Lerberg"
<slerberg@online.no>:

> [...]
><LINK REL="SHORTCUT ICON" href="/your/path/favicon.ico">
>hvor pathen er samme adresse som den jeg får i adressefeltet på Internett

Hvis du kalder dit ikon for favicon.ico, så skal du ikke linke til
det, kun hvis det hedder noget andet er det nødvendigt.

Det er et rigtigt ikon lavet i en ikoneditor og ikke blot f.eks. en
*.bmp omdøbt til favicon.ico?
Det skal være et rigtigt ikon.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : Ole Larsen

Dato : 16-04-01 00:08

Kan du ikke give os dit URL. Så kan vi prøve at gemme den som Favorites
eller som foretråkne, hedder det måske på dansk.
Jeg havde selv svært med, at få det til at virke.
Hvis du har brugt Favicon's editor til at bygge ICON op skulle det være i
orden. Du kan gå ind på www.dvl.dk og se, hvordan jeg fik den til at virke.
Men kun på IE browser.

Fra : PH

Dato : 16-04-01 10:05

jeg har også problemer med favicon.
Min side er www.geocities.com/metdk2000

Fra : Ole Larsen

Dato : 16-04-01 11:11

Efter at have gemt din URL som bogmærke (Favorite i IE 5.01) fik jeg den
fineste icon "MD". Har du selv prøvet at gå din side på nettet og gemme den
som bogmærke?

PH <peterhoukjaer@it.dk> wrote in article
<9becs9$1r71$1@news.cybercity.dk>...