MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows XP og problemer efter hardware opg~
Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 21-10-03 22:09

Hej

Jeg har lige smidt nyt bundkort og cpu i min computer og derefter kørt en
repair install af windows xp.
Mit problem er ny at den i idle har em cpu usage på 70-80% i stedet for
0-20% som var forventet.
Det er et ECS K7S5A Pro bundkort og en Athlon XP 2400+ cpu
Er det nogle der har bud på hvad der er galt og om det kan klares uden at
skal til at rode med en ny installation.

/Sonni

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-10-03 23:01

"Sonni Skammelsen" <news@sonni.org> wrote:

>Jeg har lige smidt nyt bundkort og cpu i min computer og derefter kørt en
>repair install af windows xp.

cut..

Jeg ved at microsoft har et værktøj liggende der 'rydder
registreringsdatabasen for alle hardware relaterede instillinger'. Det
bruges netop i situationer hvor man vil flytte en fungeren windows
over på en anden maskine.

Prøv at søge i microsoft's download center.

Ellers er alternativet desværre en ny-installation af windows.

<mlr>

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 21-10-03 23:07

Michael Rasmussen <mic@NO_SPAMdou.dk> wrote:

> [...]
>registreringsdatabasen for alle hardware relaterede instillinger'. Det
>bruges netop i situationer hvor man vil flytte en fungeren windows

Check lige Windows XP Service Pack 1 Deployment Tools

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=7a83123d-507b-4095-9d9d-0a195f7b5f69&DisplayLang=en

Det er programmet SysPrep jeg tænker på...

<mlr>

Fra : Sonni Skammelsen

Dato : 22-10-03 09:06

"Sonni Skammelsen" <news@sonni.org> wrote in message
> [...]
> Er det nogle der har bud på hvad der er galt og om det kan klares uden at
> skal til at rode med en ny installation.

Fandt fejlen det er/var tilsyneladende min MA-620 irda adapter der lavede
rav i den, systemet opføre sig normalt når jeg ikke har den tilsluttet.

/Sonni