MS Windows
briani 27239
Chkdsk-problem.
Fra : OZ

Dato : 21-10-03 11:53

Når jeg i XP-home kører en chkdsk.exe/f, fortæller den mig at der er
fejl på disken og at den vil køre en chkdsk, når jeg starter op igen
og retter fejlen.
Når den så under opstart foretager en chkdsk, fortæller den, at der
ingen problemer er og fortsætter opstart af Windows.
Hvad er problemet? Og hvad gør jeg for at rette det?

Mvh. og på forhånd tak.

OZ.

Fra : Leo.E

Dato : 21-10-03 17:50

"OZ" <None@host.com> wrote in message news:<3f951017$0$9749$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> ingen problemer er og fortsætter opstart af Windows.
> Hvad er problemet? Og hvad gør jeg for at rette det?

Hvis det er hvergang den starter, skriver du i-CMD- chkntfs /c c:
Så bliver c drevet ikke scannet i opstarten, og for at være sikker på
at drevet(ene) ikke har fejl, skriver også i Cmd: fsutil dirty query c:
eller andre drevbogstaver.
Leo

Fra : KH

Dato : 21-10-03 20:09

"Leo.E" <le01@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Så bliver c drevet ikke scannet i opstarten, og for at være sikker

> at drevet(ene) ikke har fejl, skriver også i Cmd: fsutil dirty query

Ang. "chkntfs /c c:", gælder det også, hvis ikke jeg kører NTFS?

Mvh.

Fra : Leo.E

Dato : 22-10-03 06:29

"KH" <Joker@mitdomain.com> wrote in message news:<3f958460$0$94879$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>...
> [...]
> på
> c:
>
> Ang. "chkntfs /c c:", gælder det også, hvis ikke jeg kører NTFS?

Er ikke sikker, men prøv :)
Leo