MS Windows
briani 27239
HVORDAN ER DET NU ?????????
Fra : Søren

Dato : 20-10-03 22:18

Når man skal geninstallere WIN XP på en harddisk, der er delt op i to
partitioner C og D drev, og styresystemet ligger på C drevet.

1) Sker der kun en tvungen formattering af C drevet?
2) Bliver begge drev formatteret, fordi XP formatterer hele harddisken
uanset antal partioneringer?

Jeg håber på et hurtigt svar fra jer.

På forhånd tak.

Søren

Fra : Jens

Dato : 20-10-03 22:26

"Søren" <virgilante@sol.dk> skrev i en meddelelse

> 1) Sker der kun en tvungen formattering af C drevet?

Du vælger selv om der skal formateres eller ej, men det er upraktisk ikke at
gøre det, da de programmer som er på disken alligevel skal reinstalleres for
at virke på den nye installation.
(Man kan nogen gange reparere en installation og redde programmerne, men det
er den næstbedste løsning.)

> 2) Bliver begge drev formatteret, fordi XP formatterer hele harddisken
> uanset antal partioneringer?

Kun den partition/drev som vælges bliver formateret.
Altså kun c drevet hvis det er der der installeres, det som skal gemmes kan
fint ligge på d imens.

> Jeg håber på et hurtigt svar fra jer.

Håber det var hurtigt nok.....

Mvh Jens

Fra : Søren

Dato : 20-10-03 22:39

Hej Jens,

Tusind tak for svaret.

Søren

Fra : KH

Dato : 21-10-03 05:32

> 2) Bliver begge drev formatteret, fordi XP formatterer hele harddisken
> uanset antal partioneringer?

Det kan godt ske. Men det sker kun hvis det er en wim xp version som følger
med som en pakkeløsning dvs. en cd som kun kan bruges til din computer. Jeg
har prøvet det et par gange hvor jeg har hjulpet nogle mennesker med at få
Deres computer op at kører. Jeg formatere Deres c:\ derefter sætter jeg den
ce som fulgte med Deres computer og bang så er Deres d:\ også slettet. Men
har du en standalone version af win xp så er der ingen problemer.

Klaus

Fra : Edmund

Dato : 21-10-03 15:42

KH skrev:

> [...]
> c:\ derefter sætter jeg den ce som fulgte med Deres computer og bang
> så er Deres d:\ også slettet. Men har du en standalone version af win

Kunne lyde som om du har brugt en bootdiskette og skrevet format c:
Så formaterer den nemlig D: drevet, hvis C-drevet er formateret med NTFS

--
Mvh Edmund

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-10-03 15:59

In article <bn3gk2$s3n6v$1@ID-157131.news.uni-berlin.de>,
nospam@surfpost.dk says...
> Kunne lyde som om du har brugt en bootdiskette og skrevet format c:

Nej. Mærke-PC'er sletter _alt_ ved nyinstallation - _ALT_ !

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Edmund

Dato : 21-10-03 16:17

Jesper G. Poulsen skrev:

> In article <bn3gk2$s3n6v$1@ID-157131.news.uni-berlin.de>,
> nospam@surfpost.dk says...
>
> Nej. Mærke-PC'er sletter _alt_ ved nyinstallation - _ALT_ !

Min Mærke-Pc gør det heldigvis ikke. (Fujitsu Siemens)
--
Mvh Edmund

Fra : KH

Dato : 21-10-03 17:11

> Nej. Mærke-PC'er sletter _alt_ ved nyinstallation - _ALT_ !

Det er korrekt. Det er pisse irriterende.

Fra : Jens

Dato : 21-10-03 22:19

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse

> Nej. Mærke-PC'er sletter _alt_ ved nyinstallation - _ALT_ !

Hvilket mærke mener du så det er ?

Jeg har endnu ikke mødt en mærke pc så ?

Mvh Jens

Fra : KH

Dato : 24-10-03 08:11

IBM + Compaq er de mærker jeg har erfaring med.

Klaus

Fra : Jens

Dato : 24-10-03 08:46

"KH" <de@de.de> skrev i en meddelelse

> IBM + Compaq er de mærker jeg har erfaring med.

De er jo med 1 part på disken fra ny, og den slettes sæføli ved en format c:
Men hvis man med Partition magic laver en D part, kan man nøjes med at
formatere c drevet, også på compaq ihvertfald.

Nogle ældre compaq har en biosrelateret fil liggende på c drevet, hvis den
formateres væk skal den lægges ind igen via a drevet.

Ibm kender jeg kun som bærbare, (T.serien), dem er der ingen vrøvl med ved
samme fremgangsmåde.

Mvh Jens