/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Software til at vende billedet 180 grader ~
Fra : BS


Dato : 20-10-03 14:59

Software til at vende billedet 180 grader under XP søges til min bærbar. Den
kører XP Pro og har et ATI ( 9000?) grafikkort onboard.

Findes det?

mvh BS


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.528 / Virus Database: 324 - Release Date: 16-10-2003



 
 
Toke Eskildsen (20-10-2003)
Kommentar
Fra : Toke Eskildsen


Dato : 20-10-03 16:04

BS wrote:

> Software til at vende billedet 180 grader under XP søges til min
> bærbar.

Højreklik på billedet i stifinderen og vælg roter to gange?
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Michael Pilgaard (20-10-2003)
Kommentar
Fra : Michael Pilgaard


Dato : 20-10-03 18:50

Den Mon, 20 Oct 2003 15:59:27 +0200, "BS" <nomail@spammerjam.dk> skrev:

>Software til at vende billedet 180 grader under XP søges til min bærbar. Den
>kører XP Pro og har et ATI ( 9000?) grafikkort onboard.
>
>Findes det?

Ja.

http://personalcomputing.portrait.com/us/downloads/


Med venlig hilsen, Michael Pilgaard
--
Det er en muldvarp på motorcykel!
Hvad er det, der er småt, sort og meget hurtigt?
Jeg kan ikke li' bundcitater.

Bjarne Christensen (20-10-2003)
Kommentar
Fra : Bjarne Christensen


Dato : 20-10-03 21:18

"BS" <nomail@spammerjam.dk> skrev i en meddelelse
news:3f93ea4c$0$94865$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Software til at vende billedet 180 grader under XP søges til min bærbar.
Den
> kører XP Pro og har et ATI ( 9000?) grafikkort onboard.
> Findes det?
> mvh BS
Et godt gratis program til billedbehandling er irfanview
http://www.irfanview.com/
Hilsen / Bjarne


---
Outgoing mail is certified Virus Free.
Checked by AVG anti-virus system (http://www.grisoft.com).
Version: 6.0.528 / Virus Database: 324 - Release Date: 16-10-2003



Jens (20-10-2003)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 20-10-03 22:29


"BS" <nomail@spammerjam.dk> skrev i en meddelelse

> Software til at vende billedet 180 grader under XP søges til min bærbar.
Den
> kører XP Pro og har et ATI ( 9000?) grafikkort onboard.
>
> Findes det?

Det findes i den nvidia driver som opgraderes med fra win update.
Hvis det er skrivebordet du mener skal vendes.

Mvh Jens



Gerner (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Gerner


Dato : 21-10-03 07:44

On Mon, 20 Oct 2003 23:29:24 +0200, "Jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote in
dk.edb.system.ms-windows:

>
>"BS" <nomail@spammerjam.dk> skrev i en meddelelse
>
>> Software til at vende billedet 180 grader under XP søges til min bærbar.
>Den
>> kører XP Pro og har et ATI ( 9000?) grafikkort onboard.
>>
>> Findes det?
>
>Det findes i den nvidia driver som opgraderes med fra win update.
>Hvis det er skrivebordet du mener skal vendes.

Nvidia og ati er ikke en korrekt blanding.
>
>Mvh Jens
>

--
Gerner
190WU/878hrs

Jens (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 21-10-03 09:28


"Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> skrev i en meddelelse

> Nvidia og ati er ikke en korrekt blanding.

Nej, men mon ikke de fås med nogenlunde samme funktioner. ?

Mvh Jens



Gerner (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Gerner


Dato : 21-10-03 11:11

On Tue, 21 Oct 2003 10:28:21 +0200, "Jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote in
dk.edb.system.ms-windows:

>
>"Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> skrev i en meddelelse
>
>> Nvidia og ati er ikke en korrekt blanding.
>
>Nej, men mon ikke de fås med nogenlunde samme funktioner. ?

Hvis nogen har et ati grafikkort, skal man da ikke anbefale nvidia drivere til
det. Og vende skrivebordet ? Hvor fik du den fra ?
>
>Mvh Jens
>

--
Gerner
193WU/891hrs

Jens (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 21-10-03 11:42


"Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis nogen har et ati grafikkort, skal man da ikke anbefale nvidia drivere
til

Det var ikke en anbefaling, men en oplysning til en som måske ikke kendte
muligheden.

> det. Og vende skrivebordet ? Hvor fik du den fra ?

Det er en praktisk funktion til en bærbar at man kan betjene den med mus til
frewmvisning af feks dias show, mens den står på højkant........

Og skrivebordet er vel et billede ?

Mvh jens



Gerner (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Gerner


Dato : 21-10-03 15:25

On Tue, 21 Oct 2003 12:42:26 +0200, "Jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote in
dk.edb.system.ms-windows:


>Det er en praktisk funktion til en bærbar at man kan betjene den med mus til
>frewmvisning af feks dias show, mens den står på højkant........
>
>Og skrivebordet er vel et billede ?

Det tror jeg ikke, Hvilken extention skulle det så have ? Hvor ligger billedet ?

Det er en mappe eller en Windows Explorer Command. (vis skrivebord)
På en desktop computer.
>
>Mvh jens
>

--
Gerner
194WU/895hrs

Jens (21-10-2003)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 21-10-03 22:29


"Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> skrev i en meddelelse

> >Og skrivebordet er vel et billede ?
>
> Det tror jeg ikke, Hvilken extention skulle det så have ? Hvor ligger
billedet ?

Æhh ?
En flade med farver hvoraf man kan se en besked eller noget abstrakt.
Hvilken extension har et maleri ?

Skrivebordets er .theme , hvis det skal helt derud.
(XP`s er helt præcist "luna.theme" på min pc)

> Det er en mappe eller en Windows Explorer Command. (vis skrivebord)
> På en desktop computer.

Hvem har fortalt dig det ?
Det er muligt ATI ikke har opfundet den funktion, det aner jeg ikke, men den
findes til et andet fabrikat grafikkort.
Desværre kan man ikke tage et scrD. da det vil blive vist med toppen øverst
på din pc.

Mvh Jens



Gerner (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Gerner


Dato : 22-10-03 10:27

On Tue, 21 Oct 2003 23:29:19 +0200, "Jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote in
dk.edb.system.ms-windows:

>
>"Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> skrev i en meddelelse
>
>> >Og skrivebordet er vel et billede ?
>>
>> Det tror jeg ikke, Hvilken extention skulle det så have ? Hvor ligger
>billedet ?
>
>Æhh ?
>En flade med farver hvoraf man kan se en besked eller noget abstrakt.
>Hvilken extension har et maleri ?
Når det ligger på en computer har den extention .jpg, .bmp, og et utal andre
extention
>
>Skrivebordets er .theme , hvis det skal helt derud.
>(XP`s er helt præcist "luna.theme" på min pc)

Du er forkert underrettet, .theme er udseendet på skrivebordet f.eks. "windows
klassisk", "windows xp" eller andre temaer du lægger ind i stedet, for at ændre
udseendet på skrivebordet. Du kan købe en pluspakke til xp, hvor der er mange
flere temaer til ændring af skrivebordets udseende.
På min desktop hedder skrivebordet "costum.theme" og er egentlig "egenskaber for
skærm" som man jo også får frem ved at højreklikke på en tom plet på skærmen.
Som bekendt er der 5 faner for oven, temaer, skrivebord, pauseskærm, udseende,
og indstillinger. Under temaer vælger du windows klassisk eller xp, under
skrivebord vælger du baggrundsbillede og der ligger der et billede som hedder
"måneoverflade" som er i .jpg format. Og i et billedbehandlingsprogram kan så
billedet vendes.
>
>> Det er en mappe eller en Windows Explorer Command. (vis skrivebord)
>> På en desktop computer.
>
>Hvem har fortalt dig det ?

Led på din computer og du får samme svar.

Du udgår fra en laptop går jeg ud fra, jeg udgår fra en desktop.
Åbenbart forskellige verdener.

--
Gerner
196WU/904hrs

Jens (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 22-10-03 10:56


"Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> skrev i en meddelelse

> Du udgår fra en laptop går jeg ud fra, jeg udgår fra en desktop.
> Åbenbart forskellige verdener.

Nej, jeg sidder ved en desktop, og kan vende skærmen på hovedet, ligge den
på en af siderne eller lade den stå med foden nedad, men jeg kan stadig
vende billedet på skærmen så det vender rigtigt uanset hvordan jeg placerer
skærmen, jeg prøver lige noget.

Billedet kan ses på http://www.overhvejsel.dk/produkter.htm i et begrænset
antal dage, da det ikke er videre kønt

Mvh Jens



Rune Glerup (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Rune Glerup


Dato : 22-10-03 11:16

Gerner skrev:

<klip>
> Når det ligger på en computer har den extention .jpg, .bmp, og et utal andre
> extention

Det håndteres på en ganske anden måde når det drejer som en det samlede
skærmbillede:

Forestil dig at hvert vindue er sit eget lille billede i computerens
arbejdslager hvor der bliver puttet tekst og billeder ind på. Hvert af
de små billeder bliver kun opdateret når noget i dem ændres.

Skrivebordet er så alle de billeder lagt oven på hinanden. Programmet
er så smart at den kun indlæser lige præcis de udsnit den har behov for
i stedet for at hente alle de små billeder. Nogle vinduer vil jo ligge
oven på hinanden og derfor skal kun dele af dem vises.

Skrivebordet opdateres så igen kun når nogle af de små vinduer
opdateres. Det ligger som rå data i computerens arbejdslager.

Mange gange i sekundet kopieres de rå data af grafikkortets driver og
fortolkes på af grafikkortet og sendes ud til monitoren.

Det kan også kopieres af andre programmer. Fx kopieres det hvis du
trykker på Print Screen-knappen på dit tastatur og indlæses i
udklipsholderen i Windows.

Man kan på visse grafikkort vende "koordinatsystemet" så hele
molivitten er orienteret i en anden retning, men det er noget software
der følger med det enkelte kort. Desuden tror jeg kun at det virker på
digitale monitoren da det nemt ville blive klemt en smule på en analog
monitor.

Rune.

Jens (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 22-10-03 11:32


"Rune Glerup" <usenet@kaboom.dk> skrev i en meddelelse

der følger med det enkelte kort. Desuden tror jeg kun at det virker på
digitale monitoren da det nemt ville blive klemt en smule på en analog
monitor.

Er det ikke bare et spørgsmål om at bytte lidt rundt på benene i stikket i
grafikkortet ?
Det giver jo det samme selvom det er en digita skærm, hvis man roterer
90grader, skærmen er jo ikke så høj som bred.
Hvis jeg tilter bordet 90grader fylder det fra kant til kant, men det er
tydeligt at det er højere end normalt.

Det virker også på min gamle 14" skærm med næsten kugle rundt
billedrør...... gyseligt.
(den er næppe ret meget digital indeni)

Mvh Jens



Gerner (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Gerner


Dato : 22-10-03 15:58

On Wed, 22 Oct 2003 12:16:19 +0200, Rune Glerup <usenet@kaboom.dk> wrote in
dk.edb.system.ms-windows:


>Man kan på visse grafikkort vende "koordinatsystemet" så hele
>molivitten er orienteret i en anden retning, men det er noget software
>der følger med det enkelte kort. Desuden tror jeg kun at det virker på
>digitale monitoren da det nemt ville blive klemt en smule på en analog
>monitor.
>
>Rune.

1, dit indlæg er med forkert tegnsæt.
2. altså stadig vidt forskellig miljø.

--
Gerner
199WU/916hrs

Jens (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 22-10-03 22:17


"Gerner" <nospamadress@postkasse.dk> skrev i en meddelelse

> 1, dit indlæg er med forkert tegnsæt.

Jeg ser ikke noget forkert ved tegnsættet. ??

> 2. altså stadig vidt forskellig miljø.

Hvad er det på http://www.overhvejsel.dk/produkter.htm det er forskelligt
fra dit ?
(bortset fra funktionen på grafikkortet.?)

Det er en helt almindelig pc med en helt almindeligt 17" skærm.
Skal pcèn med på billedet så du også kan se at skærmkablet går til den skærm
og at pcèn ikke vender på hovedet. ?

Mvh Jens



Knud Gert Ellentoft (22-10-2003)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 22-10-03 22:43

"Jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev :

>Jeg ser ikke noget forkert ved tegnsættet. ?

Det er vel Runes indlæg, der tænkes på.

Der bruges quoted printable, hvilket nogle newsreadere ikke
forstår og viser det sådan:

Det h=E5ndteres p=E5 en ganske anden m=E5de n=E5r det drejer som
en det sam=
lede=20
sk=E6rmbillede:

Derfor bør QP ikke bruges.
--
Knud

Jens (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Jens


Dato : 23-10-03 06:46


"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

> Det er vel Runes indlæg, der tænkes på.

Ja, det var også det jeg mente.

> Der bruges quoted printable, hvilket nogle newsreadere ikke
> forstår og viser det sådan:

Underligt min OE6 finder ud af det.

> Det h=E5ndteres p=E5 en ganske anden m=E5de n=E5r det drejer som
> en det sam=
> lede=20
> sk=E6rmbillede:
>
> Derfor bør QP ikke bruges.

Enig, og jeg bøvler ofte med den indstilling, men ikke i Runes tilfælde.

Mvh Jens



Knud Gert Ellentoft (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Knud Gert Ellentoft


Dato : 23-10-03 11:02

"Jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev :

>"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> skrev i en meddelelse

>> Der bruges quoted printable, hvilket nogle newsreadere ikke
>> forstår og viser det sådan:

>Underligt min OE6 finder ud af det.

Jeg skrev også nogle newsreadere, dvs. langt fra alle.

--
Knud

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408609
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste