MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Installation af SP1....
Fra : NFE

Dato : 19-10-03 13:06

Min HDD er bygget op med 3 styresystemer, 3 x XP, C drevet er et lille
boot-drev på 200 MB og D,E og F med hvert deres WIN XP installeret - Nu har
jeg så lige ny-installeret D drevet, og ville så opdatere XP med SP1, nu
kommer der en meddelse om at der ikke er plads nok på C drevet, det er jo
heller ikke C, men D drevet den skal installeres på. Jeg kan ikke finde
nogle steder under installationen hvor jeg kan ændre drev-bogstav. Hvordan
klarer jeg den???

Jeg håber ikke jeg skal til at formatere igen...

--
Mvh.
NFE

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 19-10-03 18:46

> [...]
Hvordan
> klarer jeg den???
>
> Jeg håber ikke jeg skal til at formatere igen...

Du kan uden at reformatere øge størrelsen på C drevet v.h.a Partition
Magic (købe program)
eller følgende program:

Ranish Partition Manager (freeware)
Ranish Partition Manager is a boot manager and hard disk partitioner. It
gives users a high level of control for running multiple operating
systems, such as Windows 98/NT/XP, Linux, FreeDOS, and FreeBSD on a
single disk. The latest version can create, copy, move, and resize up to
32 primary and extended partitions. There are, also, included command
line interface similar to gdisk and a simulation version that works with
the large files instead of messing with the real disks.
Author/Home Page: Ranish http://www.ranish.com/part/
Download v 2.40 (2001-02-08) (60 KB)
http://www.ranish.com/part/part240.zip
Alternate Download Link v 2.40 (2001-02-08) (60 KB)
http://users2.ev1.net/~mranish/part/part240.zip

Mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 19-10-03 18:55

> [...]
> nogle steder under installationen hvor jeg kan ændre drev-bogstav. Hvordan
Dit C drev er simpelthen blevet for lille når du vil have så mange gange XP
installeret?¿?¿?
Prøv stifinder og hvis skjulte systemfiler så kan du se hvor meget plads XP
bruger på C drevet
selv om du instalerer det på et andet drev.
Kan du virkelig vælge mellem 3 gange XP i din bootmenu??
Hilsen / Bjarne

---

Fra : NFE

Dato : 20-10-03 14:10

> Dit C drev er simpelthen blevet for lille når du vil have så mange gange
XP
> installeret?¿?¿?

Mit C drev er ikke for lille, hvis jeg husker ret så blev der brugt ca 120
mb da det hele var nyinstalleret, nu er der brugt 150mb efter at jeg har
slettet lidt som der var blevet lagt på C drevet i kampens hede. Noget af
det var demo-spil fra ungernes side. Den eneste ulæmpe ved denne opsætning,
er at man skal holde øje med derv-bogstav når man installerer. En del
software går automatisk ud fra at det skal installeres på C, men det er ikke
tilfældet hos mig.

Jeg synes det er for dårlig at SP1 kun vil bruge C drev når man downloader,
når så SP1 bliver installeret er der ikke nogen problemer.

> Kan du virkelig vælge mellem 3 gange XP i din bootmenu??

Det er slet ingen problemer med 3 x XP i bootmenu'en - det kører
fortrindelig. Jeg vil heller ikke tro at der er problemer med endnu flere
styresystemer, jeg har dog ikke prøvet.

MVH NFE

Fra : Bjarne Christensen

Dato : 20-10-03 21:12

> Jeg synes det er for dårlig at SP1 kun vil bruge C drev når man
downloader,
> når så SP1 bliver installeret er der ikke nogen problemer.

Ring til Microsoft og få en SP1 opdaterings CD ganske gratis det har jeg
gjort.
hilsen / Bjarne

---