MS Windows
briani 27239
Forbinde 2 computer med et kabel?
Fra : Monty

Dato : 18-10-03 20:07

Jeg har 2 computer. Den ene kører XP Pro og den anden kører win 98. Jeg skal
have en del data fra den ene til den anden. Er det ikke noget med at man kan
forbinde de to maskiner med et printerkabel og bruge det som et slags
netværk? Hvis ja hvordan skal man så gøre det?

Monty

--
Ved svar fjern SLET

Fra : Towli

Dato : 18-10-03 20:37

Arh vel ikke et printerkabel, du kan evt. bruge et "Null Modem Kabel", der
tilsluttes "com portene" på hver sin maskine.
Det gjorde jeg engang for 5-6 år siden og det kørte ret elendigt.

Det mest oplagte for dig ville nok være at kyle et netkort i hver af
maskinerne og forbinde dem med et krydset utp kabel og så evt. installere
"Netbeui" på begge maskinerne, eller det der "home networking wizard" der
vist både er på 98 og XP.

/T

Fra : Henning Præstegaard

Dato : 18-10-03 23:03

Towli wrote:
> Arh vel ikke et printerkabel, du kan evt. bruge et "Null Modem
> Kabel", der tilsluttes "com portene" på hver sin maskine.
> Det gjorde jeg engang for 5-6 år siden og det kørte ret elendigt.

Kan man også med et Null Modem til parallelporten og man kan lave
et netværk i windows til at køre over parallel eller seriel, men som
du skriver sereiel er dødenspølse.
Der findes også en løsning til USB.

> [...]
> installere "Netbeui" på begge maskinerne, eller det der "home
> networking wizard" der vist både er på 98 og XP.

Et lille netværk med kort og kabel koster ikke mange basse øre i dag.
Er nu nok nærmest den billigste løsning.

mvh
Henning

Fra : pwa

Dato : 18-10-03 22:09

> [...]
>
> --
> Ved svar fjern SLET
>
> parallel cable for direct cable connection".
har du WinCommander (TotalComannder)ver.5.5 så kig under Net i Menulinien
nederst: Port Connection to other Pc.
I HELP findes anvisning på forbindelserne på de forskellige ben.
du kan (gen) bruge et printerkabel og henholdsvis fjerne og ændre
forbindelserne.
så undgår du netkort og kan bruge WinCommanderen som styreprogram.
.. ellers er der Pc-linq, (Sandberg) et kabel mellem USB porte..
v/h pwa (mail blocked)

Fra : Laziter [9440]

Dato : 19-10-03 12:38

> [...]
> forbinde de to maskiner med et printerkabel og bruge det som et slags
> netværk? Hvis ja hvordan skal man så gøre det?

Køb to netværkskort, et krydset netværkskabel på et par meter og så er du
kørende for omkring kr. 100-150,- og har tilmed højere overførselshastighed
end en alm. kabelløsning.

Mvh
Benjamin

Fra : Bossy

Dato : 20-10-03 01:10

enig med de andre i at du skal bruge 2 netkort ....har en gang ladet mig
fortælle at det tager et ½ døgns til at kopiere win 98 fra en pc til en
anden med parralel kabel ....
ved ikke hvor meget hold der er i det ..men fik det fortalt i en pc butik da
jeg spurgte

bossy

Fra : Kim Jensen

Dato : 20-10-03 10:37

On Sat, 18 Oct 2003 21:07:28 +0200, "Monty"
<diverseSLET@mail.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>forbinde de to maskiner med et printerkabel og bruge det som et slags
>netværk? Hvis ja hvordan skal man så gøre det?

Anvend f.eks.:

Null-modem kabel ( seriel )
Interlink kabel ( parallel )
USB (evt. 2.0 ) link kabel
Firewire kabel

Løsningen med et Firewire kabel er den billigste i forhold til
hastigheden, men det forudsætter at der er Firewire hardware i PC´erne.

--
Kim

Fra : Frits Pedersen

Dato : 20-10-03 21:31