MS Windows
briani 27239
Timer lukning af WinXP
Fra : Jesper Hansen

Dato : 18-10-03 18:13

Hejsa

Findes der en funktion i WinXP Pro der kan lukke windows ned på et
bestemt tidspunkt eller en timerfunktion der kan sættes til et par
timer? Evt. en henvisning til et program der kan gøre det....

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 18-10-03 18:51

Således skrev Jesper Hansen <lieutenant_dannl_faytonni@yahoo.dk> i
dk.edb.system.ms-windows Sat, 18 Oct 2003 19:13:04 +0200:

>Findes der en funktion i WinXP Pro der kan lukke windows ned på et
>bestemt tidspunkt eller en timerfunktion der kan sættes til et par
>timer? Evt. en henvisning til et program der kan gøre det....

PowerOff fra <http://users.pandora.be/jbosman/applications.html> kan
vist alt det du efterlyser og mere til.

Knud
--
In the beginning the universe was created. This has made a lot of
people angry and been widely regarded as a bad move.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 18-10-03 20:24

Jesper Hansen skrev:

> Findes der en funktion i WinXP Pro der kan lukke windows ned på et
> bestemt tidspunkt eller en timerfunktion der kan sættes til et par
> timer?

Prøv at starte en kommandoprompt og skriv: shutdown
Det virker ikke efter hensigten på min WinXP Pro, men jeg har før
hørt andre sige at det virker hos dem, så det er sikkert et forsøg
værd.

Madsen.

Fra : Leony

Dato : 19-10-03 01:06

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det virker ikke efter hensigten på min WinXP Pro, men jeg har før
> hørt andre sige at det virker hos dem, så det er sikkert et forsøg

Budja's Shutdown.exe skulle være bedre end Windows', men med samme
funktionalitet.
http://www.budja.com/shutdown/

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Thomas Madsen

Dato : 19-10-03 02:25

Leony skrev:

> Budja's Shutdown.exe skulle være bedre end Windows', men med samme
> funktionalitet. http://www.budja.com/shutdown/

Tak for tippet. Jeg har godt nok ikke behov for at lukke min WinXP
ned på et bestemt tidspunkt, for den er stort set altid tændt, men
på et tidspunkt legede jeg lidt med shutdown-funktionen i WinXP.

Det der sker her er, at WinXP ikke lukker helt ned. Den opfører
sig i stedet som om, at det ikke er en ACPI-PC, for den kommer med:
'It is now safe to turn off your computer', hvorefter man bliver
nødt til at trykke på on/off-knappen på fronten for at få den til
at slukke helt.
Det er underligt, for det er en ACPI-PC, og den har ingen problemer
med at lukke helt ned, hvis man lukker den normalt via Start >
Turn Off Computer > Turn Off. Det er _kun_ når jeg bruger shutdown-
kommandoen, at den opfører sig sådan.

Madsen.

Fra : BOH

Dato : 19-10-03 10:18

Thomas Madsen wrote:
> [...]
> med at lukke helt ned, hvis man lukker den normalt via Start >
> Turn Off Computer > Turn Off. Det er _kun_ når jeg bruger shutdown-
[snip]

Vil bare lige kommentere at jeg har oplevet nøjagtigt det samme. Også med 3.
parts produkter ShutdownNow og psshutdown fra sysinternals.
Det må da være muligt at noget software kan lave samme kald som ved Start ->
Shutdown
.... :o|

--
Mvh Morten

Fra : Leony

Dato : 19-10-03 19:22

> Det der sker her er, at WinXP ikke lukker helt ned.

Det svarer meget godt til det der står på den side, hvor jeg i sin tid
læste om shutdown.exe første gang:
" I've seen several shutdown utilities recommended, but this is the only
one that I've seen actually shut down Windows XP and then powerdown the
computer behind it."
http://aumha.org/win5/a/shutcut.php

Jeg bruger ikke selv shutdown.exe (har dog lige testet det hurtigt).

Fra : Snuden

Dato : 18-10-03 22:49

On Sat, 18 Oct 2003 19:13:04 +0200, Jesper Hansen
<lieutenant_dannl_faytonni@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>bestemt tidspunkt eller en timerfunktion der kan sættes til et par
>timer? Evt. en henvisning til et program der kan gøre det....

Du kan bruge schedulerede jobs, fx:

Start => Kør => indtast: cmd => ENTER => indtast: at 12:00
/every:m,t,o,th,f,s,su shutdown -s -f -t 30 => ENTER

eller

Start => Settings => Control Panel => Scheduled Tasks => Add Scheduled
Task => indsæt kommandoen "shutdown -s -f -t 30" (uden gåseøjne) og
indstil hvornår du vil have den kørt => OK

Første mulighed vil lukke systemet hver dag kl. 12.00.

--
Snuden

Fra : BOH

Dato : 19-10-03 10:21

Snuden wrote:

> [...]
> indstil hvornår du vil have den kørt => OK
>
> Første mulighed vil lukke systemet hver dag kl. 12.00.

Og så laver man lige en genvej til "shutdown -a", inden man girbes af panik
når skidtet begynder at lukke ned...

--
Mvh Morten

Fra : Snuden

Dato : 19-10-03 17:19

On Sun, 19 Oct 2003 11:20:30 +0200, "BOH" <mbn_cool@homtail.com>
wrote:

>Og så laver man lige en genvej til "shutdown -a", inden man girbes af panik
>når skidtet begynder at lukke ned...

hehe nok ikke nogen dårlig idé :)
--
Snuden

Fra : Henrik S.

Dato : 19-10-03 11:42

Jesper Hansen wrote:
> [...]
> bestemt tidspunkt eller en timerfunktion der kan sættes til et par
> timer? Evt. en henvisning til et program der kan gøre det....

Jeg har engang fået lavet mig en *.bat fil som netop kørte
shutdownfunktionen.
Man taster bare tidspunktet for hvornår man vil have dyret til at
slukke, altså f.eks 12:35.
Det virker fint her..

--
Venlig Hilsen
Henrik Sørensen.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 19-10-03 13:42

Tak for alle jeres forslag

Med venlig hilsen
Jesper Hansen

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 20-10-03 19:27

Ja i kan lige få en mulighed her også

et VBS script der klarer ærterne, den kan evt sceduleres fra en server, så
kalder man funktionern for hver Pc der skal lukkes eller genstartes.

****************

Restart "PC1"

Function Restart(ComputerName)
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:" &
"{impersonationLevel=impersonate,(Shutdown)}!\\" & ComputerName &
"\root\cimv2")
Set colOperatingSystems = objWMIService.ExecQuery ("Select * from
Win32_OperatingSystem")
For Each objOperatingSystem in colOperatingSystems
ObjOperatingSystem.reboot()
Next
End Function

*****************

shoutdown "Pc2"

Function Shoutdown(Computername)
Set colOperatingSystems =
GetObject("winmgmts:{(Shutdown)}").ExecQuery("Select * from
Win32_OperatingSystem")
For Each objOperatingSystem In colOperatingSystems
ObjOperatingSystem.Win32Shutdown(1)
Next
End Function

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 20-10-03 19:55

Jeg har en mulighed mere p min hjemme side

http://jandamkjaer.homepage.dk