MS Windows
briani 27239
ingen login
Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 17-10-03 23:17

Har Win XP pro.

når jeg starte min PC så inden jeg kommer helt ind i windows skal jeg klikke
på min bruger før jeg kan logge ind...

kan dette ikke undgås, så den bare logge direkte ind da der kun er en bruger
på denne PC og det er ikke hehov for password.

mvh. Rune Thougaard

Fra : Thomas Madsen

Dato : 17-10-03 23:48

Rune Thougaard Kristensen skrev:

> kan dette ikke undgås, så den bare logge direkte ind da der kun er
> en bruger på denne PC og det er ikke hehov for password.

Prøv:
http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/automatisk_logon_i_Windows_XP.asp

Madsen.

Fra : Rune Thougaard Krist~

Dato : 18-10-03 00:45

> Prøv:
> http://www.svein.dk/WindowsXP/Tips/automatisk_logon_i_Windows_XP.asp

tak, det var sku smart..!

mvh. Rune Thougaard

Fra : Jens Gregersen

Dato : 17-10-03 23:50

> [...]
>
> kan dette ikke undgås, så den bare logge direkte ind da der kun er en
> bruger på denne PC og det er ikke hehov for password.

Jo, kig dig lidt omkring i kontrolpanel => brugerkonti - det hedder vist
noget i stil med "skift måden hvorpå brugere logger af og på"...

--
Jens Gregersen
9670 Løgstør

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-10-03 23:52

"Rune Thougaard Kristensen" <rune@rtk-design.dk> skrev :

>kan dette ikke undgås, så den bare logge direkte ind da der kun er en bruger
>på denne PC og det er ikke hehov for password.

Kig tilbage i gruppen, bliver besvaret flere gange om ugen.
--
Knud

Fra : OZ

Dato : 18-10-03 10:33

"Rune Thougaard Kristensen" <rune@rtk-design.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
en bruger
> på denne PC og det er ikke hehov for password.

Jo da..
Kontrolpanel,
Brugerkonti, og vælg så den konto der skal ændres på.
Så skulle du kunne løse problemet ad den vej.

Mvh. OZ.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 18-10-03 11:48

OZ skrev:

> Jo da..
> Kontrolpanel,
> Brugerkonti, og vælg så den konto der skal ændres på.
> Så skulle du kunne løse problemet ad den vej.

Kan jeg lokke dig til at forklare præcist hvor du gør det henne?
Jeg har aldrig fundet det punkt i WinXPs Brugerkonti. Det er i Win2000
for Win2000s Brugerkonti inde i Kontrolpanelet er den samme som den man
får frem hvis man starter Control Userpasswords2 i WinXP.

Fjerner du bare kodeordet på kontoen, eller?

Madsen.

Fra : KH

Dato : 18-10-03 12:37

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
man
> får frem hvis man starter Control Userpasswords2 i WinXP.
>
> Fjerner du bare kodeordet på kontoen, eller?

Sådan fungerer det ikke hos mig.
Har du klassisk visning i dine mapper?
I så fald forstår jeg din reaktion.
Når jeg klikker på kontrolpanel og derefter "Brugerkonti", så kommer
jeg til en side, hvor jeg kan vælge, hvilken af mine konti, jeg ønsker
at ændre på.

Prøv igen med XP-design, hvis det er det, der er forskellen på vores
fremgangsmåde.

Mvh.

Fra : BOH

Dato : 19-10-03 10:37

Thomas Madsen wrote:

> [...]
> man får frem hvis man starter Control Userpasswords2 i WinXP.
>
> Fjerner du bare kodeordet på kontoen, eller?

Dette skifter hvis Windows XP meldes ind i et Domain istedet for Workgroup!

--
Mvh Morten

Fra : Thomas Madsen

Dato : 18-10-03 13:57

KH skrev:

> Har du klassisk visning i dine mapper?

Ja.

> I så fald forstår jeg din reaktion.

Brugerkonti er nøjagtig ens her, uanset om jeg kører med klassisk
visning på kontrolpanelet eller ej. Det er kun selve kontrolpanelet
der ser anderledes ud når jeg skifter imellem de to tilstande.

> Når jeg klikker på kontrolpanel og derefter "Brugerkonti", så
> kommer jeg til en side, hvor jeg kan vælge, hvilken af mine konti,
> jeg ønsker at ændre på.

Jeg kan selvfølgelig også ændre på en konto, men uanset om jeg kører
klassisk eller "moderne" visning, så har jeg ikke mulighed for at
vælge om der skal indtastes kodeord under opstarten eller ej.

Hvad hedder det punkt som du ændrer det under?
Jeg har disse punkter at vælge imellem:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/user_accounts.png>.
(WinXP Pro SP1).

Madsen.

Fra : KH

Dato : 18-10-03 15:21

> [...]
> vælge om der skal indtastes kodeord under opstarten eller ej.
>
> Hvad hedder det punkt som du ændrer det under?

Hvis du læser godt efter, så står der et punkt som kaldes;
"Remove my password".
Det betyder "Fjern min adgangskode".

Du har også et punkt, som kaldes;
"Change my password".
Det betyder "ændring af adgangskode".

Jeg tror, det vil blive lettere for dig at navigere rundt i din XP,
hvis du fik en dansk udgave i stedet.

Mvh.

Fra : Thomas Madsen

Dato : 18-10-03 16:02

KH skrev:

> Hvis du læser godt efter, så står der et punkt som kaldes;
> "Remove my password".
> Det betyder "Fjern min adgangskode".

Som ikke er det samme som at bede om at adgangskoden ikke skal
indtastes under opstarten med control userpasswords2. Det fjerner
nemlig ikke adgangskoden på kontoen.

> Du har også et punkt, som kaldes;
> "Change my password".
> Det betyder "ændring af adgangskode".

Og hvad forskel skulle det gøre på om adgangskoden skal indtastes
under opstarten eller ej?

> Jeg tror, det vil blive lettere for dig at navigere rundt i din XP,
> hvis du fik en dansk udgave i stedet.

Tsk, tsk.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 19-10-03 00:23

On Sat, 18 Oct 2003 17:02:12 +0200, Thomas Madsen
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Tsk, tsk.

LOL!

--
hilsen pl
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 18-10-03 12:11

"Rune Thougaard Kristensen" <rune@rtk-design.dk> skrev i en
meddelelse news:3f906a64$0$29371$edfadb0f@dread15.news.tele.dk
> [...]
>
> kan dette ikke undgås, så den bare logge direkte ind da der kun
> er en bruger på denne PC og det er ikke hehov for password.

Du kan hente TweakUI, der er et faneblad "Logon" hvor du kan styre det.
http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/