MS Windows
briani 27239
Problemer med Internet
Fra : Maxi

Dato : 17-10-03 22:39

Jeg har fået en mystik problem. Mit internet virker så længe jeg på en eller
anden måde bruger den. Det vil sige er online på messengeren eller konstant
henter nye sidder frem med explorer. Hvis jeg ikke benytter internettet i 5
min så ryger forbindelsen helt(feks logger af fra messenger) og jeg må
genstarte computeren for at opnå forbindelse igen.
Jeg er overbevist at fejlen ligger i XP eller et andet software jeg har fået
installeret. Jeg fik blaster virusen og derfor blev jeg nød til at ændre
nogle instillinger. (Noget med at slå RPC fra) Kan det have noget med sagen
at gøre?? Jeg er ikke meget for genstallere det hele så hvis der er nogen
der har nogle bud på hvordan det evt. kan ordnes???

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-10-03 00:12

"Maxi" <dilorjaan50@hotmail.com> wrote:

>Jeg har fået en mystik problem.

Mystikken ville blive mindre hvis du gad fortælle hvordan du kommer på
nettet, dvs om du kører modem, kabelnet, ADSL og om du har en router

<mlr>

Fra : Maxi

Dato : 18-10-03 10:03

Jeg benytter ADSL fra TDC.

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 18-10-03 14:56

"Maxi" <dilorjaan50@hotmail.com> wrote:

>Jeg benytter ADSL fra TDC.

Har du en bredbåndsrouter ?

Anyway, fortæl os liga hva' IPCONFIG /ALL kørt fra en kommandolinie
fortæller. Du skal køre den både når du er på nettet, og når du er
'smidt af'.

Det er oplysninger der gør det lettere at 'se' hva' der sker med
nettet.

<mlr>

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-10-03 01:11

Måske, du burde have installeret den autoriserede opdatering i stedet
for.

Fra : Maxi

Dato : 18-10-03 10:05

Ja det er sandt men da vidste jeg ikke at det var en virus. Jeg søgte på
netttet og på en website der var der en beskrivelse til hvordan man kunne
slå RPC fra og den benyttede jeg.