MS Windows
briani 27239
Det kære Win XP igen........ Hvad går galt
Fra : Psypher

Dato : 17-10-03 15:54

Hej.

Har lige installeret XP Home edition endnu en gang.

Jeg har så smidt Office XP ind, nu skriver den at der er en fil der mangler
for at Windows
kan starte op (/Windows/System32/Config/Sysytem)

Hvad dælen går der galt????

Jeg aner virkelig ikke hvad der går galt.

Håber på hjælp.

Mvh Lars

Fra : Psypher

Dato : 17-10-03 15:57

> kan starte op (/Windows/System32/Config/Sysytem)

Skal selvfølgelig stå Windows/System32/Config/System

Mvh Lars

Fra : morten l

Dato : 17-10-03 16:29

"Psypher" <ask@for.it> skrev i en meddelelse

> Skal selvfølgelig stå Windows/System32/Config/System
>
> Mvh Lars

hvad hedder filen

Fra : Psypher

Dato : 17-10-03 16:31

> hvad hedder filen

Den hedder Windows/System32/Config/System

Mvh Lars

Fra : Coach [4130]

Dato : 17-10-03 16:47

> Den hedder Windows/System32/Config/System

Nej dette er stien.

Filer har en extension (f.eks: .dll, .sys, .exe osv osv)
Hvis vi skal finde løsningen til din fejl, kan det også være en god ide at
gi' os STOP koden.

F.eks
STOPError o,ooxxxx

Skriv alt hvad der står i meddelelsen.
Får du en STOP kode når den går ned?

mvh
Bri@n

Fra : Psypher

Dato : 17-10-03 17:01

> [...]
>
> Filer har en extension (f.eks: .dll, .sys, .exe osv osv)
> Hvis vi skal finde løsningen til din fejl, kan det også være en god ide at

Den skriver helt nøjagtig."Windows kunne ikke starte fordi denne fil mangler
eller er beskadiget

Windows/System32/Config/System

Du kan forsøge at reparere denne fil ved at starte Windows installation ved
hjælp af
installationsprogrammets CD rom.
Vælg R i første skærmbillede for at reparere"

Det er først kommet efter at Office er blevet installeret derefter
genstartede jeg
og fik den meddelse

Mvh Lars
Mvh Lars

Fra : Coach [4130]

Dato : 17-10-03 17:18

Det bliver nok en større sag at løse, men kig på linket.

http://makeashorterlink.com/?X1BA21F36

Der er dit problem beskrevet.

God fornøjelse.... (jeg ville starte forfra istedet)

mvh
Bri@n

Fra : Coach [4130]

Dato : 17-10-03 17:23

Sorry!!! "Makeashorterlink" fejlede denne gang.

Så må du bruge det originale link istedet.
Husk at få det hele med.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;307545&Product=winxpINT

Det skulle virke.

mvh
Bri@n

Fra : Psypher

Dato : 17-10-03 17:34

"Coach [4130]" <coach_B@J_tdcspace.dk> skrev i en meddelelse
> Sorry!!! "Makeashorterlink" fejlede denne gang.
>
> Så må du bruge det originale link istedet.
> [...]

Har valgt at starte forfra og så med XP Pro denne gang.

Mvh Lars

Fra : arc@na

Dato : 17-10-03 20:00

"Coach [4130]" <coach_B@J_tdcspace.dk> wrote in

> http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;da;307545&Product=win
> xpINT

Whooo! Lige sagen, hvis man har en eftermiddag og aften man ikke lige ved
hvad man skal bruge til... )

arc@na

Fra : Psypher

Dato : 18-10-03 10:26

> Whooo! Lige sagen, hvis man har en eftermiddag og aften man ikke lige ved
> hvad man skal bruge til... )

Læste godt hvordan man gjorde men jeg valgte at installere XP Pro istedet,
nu ser det ud til at virke med office også.

Mvh Lars

Fra : Coach [4130]

Dato : 18-10-03 12:06

Ha Ha her er lige den nemme løsning på problemet:

Win XP - Manglende/Beskadiget systemfil

Hvis Win-XP ikke starter op p.g.a. af nedenstående fejl, kan systemfilen
reddes så man undgår geninstallering af hele computeren.

-------------------------------------------------------------------------- -
--------
"windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler:
\windows\system32\config\system

du kan forsøge at reparere denne.................osv osv
-------------------------------------------------------------------------- -
--------
LØSNING:

Filen "SYSTEM" som ligger i mappen "CONFIG" ligger også i mappen "REPAIR"

Det man så kan gøre er:

1: Boot op på XP CD'en
2: Vælg "R" Repair på det første billede
3: Log in på den defekte XP partion, i de fleste tilfælde "C:\Windows"
4: Skriv nu kommandoen: COPY C:\WINDOWS\REPAIR\SYSTEM
C:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG
5: Genstart computeren
6: Vuptiii XP starter op igen

mvh
Bri@n

Fra : Psypher

Dato : 18-10-03 13:49

> [...]
> 3: Log in på den defekte XP partion, i de fleste tilfælde "C:\Windows"
> 4: Skriv nu kommandoen: COPY C:\WINDOWS\REPAIR\SYSTEM

Ja hvis du nu havde sagt det igår....... så havde jeg også smågrinet, nå men
nu kører den upåklageligt
vil dog lige gemme dette råd måske man får brug for det en anden gang.

Mvh Lars