MS Windows
briani 27239
hjælp ang virtuel hukommelse i win xp home~
Fra : Mr Cool

Dato : 16-10-03 18:35

hej,håber at nogen kan hjælpe mig.min computer er begyndt at skrive at der
ikke er nok virtuel hukommelse
og at windows selv vil rette på det.hvad er det for noget og kan jeg selv
gøre noget for det.på forehånd tak

M.vh
hoffer

Fra : hcma

Dato : 17-10-03 11:39

"Mr Cool" <hoffer-er@fjernmigcool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke er nok virtuel hukommelse
> og at windows selv vil rette på det.hvad er det for noget og kan jeg selv

Hjøreklik på Denne Computer ->Egenskaber ->Fanebladet Avanceret ->Ydeevne /
Indstillinger ->Fanebladet Avanceret -> Virtuel hukommelse/Skift og sæt det
til samme min. og max. Tommelfingerregel: 1,5-2 gange din Ram-mængde
m v h
HC

Fra : Henrik Dissing

Dato : 21-10-03 18:44

On Fri, 17 Oct 2003 12:38:49 +0200, hcma wrote:

>Hjøreklik på Denne Computer ->Egenskaber ->Fanebladet Avanceret ->Ydeevne /
>Indstillinger ->Fanebladet Avanceret -> Virtuel hukommelse/Skift og sæt det
>til samme min. og max.

Der er absolut ingen fordel ved at sætte "maximum" til mindre end 4095,
medmindre man i en extrem situation af én eller anden grund ikke kan/vil
ofre den fornødne harddiskplads på at holde systemet kørende. Page-filen
vokser kun ud over minimumsstørrelsen hvis det er nødvendigt, så hvorfor
ikke holde denne nødudgang åben?

>Tommelfingerregel: 1,5-2 gange din Ram-mængde

Dårlig regel, for jo mere RAM du har, jo mindre virtuel hukommelse har du
alt andet lige brug for. Det bedste er først at lade Windows bestemme og så
holde lidt øje med page-filens faktiske størrelse. Når man er ret sikker på
at man kender dens størrelse under "stort hukommelsesbrug", sætter man
"minimum" til en smule mere end det. Så undgår man den fragmentering som jeg
går ud fra at du med dit råd forsøger at undgå.

Man kan dog også snildt lade Windows bestemme. Jeg vil påstå at der ingen
forskel er at mærke, i det mindste ikke under XP.
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Rudi Stegen

Dato : 21-10-03 19:18

Hej Henrik Dissing, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Henrik Dissing

Hmm... Nu husker jeg ikke helt fornavnet, men da du iflg. IP'en kobles
op på Århus C, *må* det næsten være dig?

Golfspiller?

XFUT dk.snak.off-topic

--
Hygge fra Århus - Rudi