MS Windows
briani 27239
Harddisk
Fra : ifb@post.tele.dk

Dato : 16-10-03 17:54

Er der et program man kan installere som kan undersøge en harddisk, så
man bagefter får en rapport over eventuelle fejl der måtte være, det
er faktisk det som er problemet i Windows 2000 og ja jeg har
installeret servicepack 4, men hvad har det med hardwarefejlfinding at
gøre??
Jeg spørger bare for det hjælper ikke der er ikke flere værktøjer af
den grund.

Venlig hilsen
Ingrid

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 16-10-03 18:37

ifb@post.tele.dk wrote:

> [...]
>er faktisk det som er problemet i Windows 2000 og ja jeg har
>installeret servicepack 4, men hvad har det med hardwarefejlfinding at

Det fleste harddisk fabrikanter har den slags værktøjer liggende på
deres hjemmeside - Men se dig godt for... Nogle af den slags værktøjer
sletter hård og brutalt alt på disken

- - -

Harddisk problemer vil oftest gi' fejlmeddelelser i Windows logfiler.
I XP kan de findes via 'Kontrolpanel' -> 'Administration' ->
'Computeradministration' -> 'Logbog'. Jeg mener at huske det samme
gælder W2K.

Hvis ikke du finder meddelelser om 'Læse/Skrive fejl' i logbøgerne er
dine harddiske med stor sikkerhed OK.

I så fald må dine problemer ligge andetsteds i Windows.

<mlr>

Fra : pwa

Dato : 16-10-03 21:45

<ifb@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> gøre??
> Jeg spørger bare for det hjælper ikke der er ikke flere værktøjer af

Prøv DFT..(Drive Fitness Test) viser return Code for evt fejl,
følg installations vejledning (køres fra en Boot Disk)
http://www.hgst.com/hdd/support/download.htm

v/h pwa (no mail)