MS Windows
briani 27239
WinXP kan ikke længere få IP-adresse fra A~
Fra : Klaus Jensen

Dato : 15-10-03 22:38

Hej!

Afinstallerede Norton Antivirus 2003 på min søsters bærbare pc og
installerede istedet AVG antivirus (gratis version). Jeg kørte også en
AdAware scanning og fjernede guderne-må-vide-hvormange tåbelige
spyware-programmer, herunder Gator og andre fortræffeligheder.

Efter det - og en genstart - kan jeg ikke længere få en IP-adresse... Når
jeg laver en IPconfig /renew får jeg at vide...:

Kunne ikke forny grænsefladen Lan-forbindelse: Den angivne fil kan ikke
findes

Jeg har prøvet på et andet kabel, som er koblet til denne pc - no
difference. Har også prøvet at fjerne netkortet under enhedshåndtering og
installere det igen. No difference.

Nu er jeg sgu lidt lost. Nogen der har en løsning?

- Klaus

Fra : Thomas Madsen

Dato : 15-10-03 22:58

Klaus Jensen skrev:

> Kunne ikke forny grænsefladen Lan-forbindelse: Den angivne fil kan
> ikke findes

For det første så er det nok en god idé at slå firewallen fra, hvis
du kører med sådan en.

Hvis det ikke hjælper, eller hvis du ikke har en firewall installeret,
så prøv at åbne kommandoprompten og skriv følgende, efterfulgt af et
tryk på Enter: netsh int ip reset resetlog.txt

Når det er gjort så prøv ipconfig /renew igen. Hvis du får samme fejl,
så tyder det på at oprydningen med AdAware har smadret noget. I så fald
bliver du nok nødt til at fortryde de ændringer, som AdAware har lavet
og forsøge at slippe af med spywaren på en anden måde. Det kunne f.eks.
være at prøve med Spybot i stedet.

Madsen.

Fra : Klaus Jensen

Dato : 16-10-03 09:13

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote in message
> Hvis det ikke hjælper, eller hvis du ikke har en firewall installeret,
> så prøv at åbne kommandoprompten og skriv følgende, efterfulgt af et
> tryk på Enter: netsh int ip reset resetlog.txt

Det prøver jeg når jeg kommer hjem. :)

Fandt lige denne tekst om, hvad det er kommandoen gør..:

http://www.petri.co.il/reinstall_tcp_ip_xp.htm

I korte træk:

"...With the NetShell utility, you can now reset the TCP/IP stack back to a
pristine state, to the same state as when the operating system was
installed. "

> [...]
> bliver du nok nødt til at fortryde de ændringer, som AdAware har lavet
> og forsøge at slippe af med spywaren på en anden måde. Det kunne f.eks.

Æv æv... :( Jeg håber dit forslag med netsh virker. :)

Tak for hjælpen. :)

Fra : Thomas Madsen

Dato : 16-10-03 11:53

Klaus Jensen skrev:

> "...With the NetShell utility, you can now reset the TCP/IP stack
> back to a pristine state, to the same state as when the operating
> system was installed. "

Undskyld at jeg glemte at fortælle hvad kommandoen gør, men ovenstående
er rigtigt. Kommandoen nulstiller TCP/IP-protokollen. Du kan læse mere
her: <http://support.microsoft.com/?kbid=299357> og der er også nævnt
noget her: <http://support.microsoft.com/?kbid=810606>.

> Æv æv... :( Jeg håber dit forslag med netsh virker. :)

Det gør jeg også.

> Tak for hjælpen. :)

Velbekom. :)

Madsen.

Fra : Klaus Jensen

Dato : 16-10-03 21:37

> Det gør jeg også.

Det gjorde det desværre ikke. Men jeg fik gendannet et system restore point,
som var et par dage gammelt. Det viser sig det er hver gnag jeg
afinstallerer Norton Antivirus - så dør LAN-forbindelsen. :(

Noget forbistret møg.

Men nu virker det da igen, omend Norton er fucked up...

Fra : Thomas Madsen

Dato : 16-10-03 22:04

Klaus Jensen skrev:

> Det viser sig det er hver gnag jeg afinstallerer Norton Antivirus
> - så dør LAN-forbindelsen. :(

Det lyder sært. Godt nok så har jeg ikke brugt Norton Antivirus på
WinXP(*), men på Win2000 kunne jeg godt få lov til at afinstallere
Norton Antivirus (2002) uden at det gik ud over LAN-forbindelsen.

(*) Jeg bruger pt. Norton Antivirus Corporate Edition 8.1, men den
strækker heller ikke sine fangarme så langt ind i systemet som den
almindelige Norton Antivirus gør. Langt fra endda. Corporate Edition
er nem at slippe af med igen, hvilket hører til sjældenhederne når
det handler om software fra Symantec.

Har du prøvet at slå alt hvad der overhovedet kan slåes fra i Norton
inden du afinstallerer den? Altså ting som scanning af mails, realtime-
scanning osv.?

Madsen.