MS Windows
briani 27239
Visning af mappestørrelser i KB
Fra : Georg

Dato : 15-10-03 21:48

Hejsa

Er der et lyst hovede, som kan fortælle mig, om man kan få vist en oversigt
over sine mapper med angivelse af den totale mappestørrelse?

Eksempelvis har jeg en mappe med 20 undermapper, som er fyldt med
forskellige filer. Her har jeg brug for at se listen over mapperne eks. som
i stifinder, og så kunne se hvor meget mappen fylder totalt inkl. filer og
undermapper. Kan man evt. gøre dette i stifinder eller andre steder?

Georg

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 15-10-03 22:00

"Georg" <ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mapperne eks. som i stifinder, og så kunne se hvor meget mappen
> fylder totalt inkl. filer og undermapper. Kan man evt. gøre dette

Treesize kan:
http://www.jam-software.com/freeware/index.shtml

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 15-10-03 22:01

> [...]
> i stifinder, og så kunne se hvor meget mappen fylder totalt inkl. filer og
> undermapper. Kan man evt. gøre dette i stifinder eller andre steder?

Alt efter hvad du helst vil ha' har jeg to forslag - begge ting jeg bruger
meget.
1: Total Commander (tidl. WinCommander) -
Norton-fra-de-goe-gamle-dos-dage-klon med 2 fil-vinduer side om side. Vha
mellemrums-tasten kan du vælge et bilbliotek med alle underbiblioteker og
får vist den samlede størrelse. Sammenligne bibs, synce bibs, FTP osv osv -
læs evt mere på: http://www.ghisler.com/

2: TreeSize Pro - indlejrer sig i Stifinderen og kaldes vha højre-klik.
Giver grafisk oversigt over indhold af hele diske, dele af træet osv. Rigtig
fin til lidt grovere oprydning Men se selv på:
http://www.jam-software.com/treesize/index.shtml
--
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mvh

Fra : Rudi Stegen

Dato : 15-10-03 22:25

Hej Jesper Hedegaard, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> [...]
> side. Vha mellemrums-tasten kan du vælge et bilbliotek med alle
> underbiblioteker og får vist den samlede størrelse.

Og med Alt+Shift+Enter vises størrelsen på samtlige biblioteker (med
alle underbiblioteker).

Hvorfor det ikke er default skyldes udtvivlsomt, at pc'en kommer på
regnearbejde, hvilket ville sløve dyret temmelig markant.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : AG

Dato : 16-10-03 11:37

> Og med Alt+Shift+Enter vises størrelsen på samtlige biblioteker (med
> alle underbiblioteker).

Fedt - det har jeg længe villet vide.... men hvor'n hulen slår man det fra
igen? (At trykke Alt+Shift+Enter igen, virker ikke). Nu tælles alle mine
mappers indhold, hver gang jeg trykker "egenskaber" for en mappe....

AG

Fra : Rudi Stegen

Dato : 16-10-03 12:45

Hej AG, du skrev i dk.edb.system.ms-windows:

> Fedt - det har jeg længe villet vide.... men hvor'n hulen slår man
> det fra igen?

Hop fx ned i et vilkårligt bibliotek og retur igen

Der skal blot skiftes bibliotek/drev/etc. på den ene eller anden måde,
da det kun beholdes, mens man forbliver i det aktuelle biliotek.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 16-10-03 22:48

"Rudi Stegen" <rudis_spamfilter.001@stegen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Hygge fra Århus - Rudi
> Klip det væk du ikke kommenterer og skriv under det citerede

Mnjaaahhh - bortset lige fra "System Volume Information" - den kan den ikke
æde
Men det er meget hurgtigere end mellemrum-pil-ned-mellemrum indtil alle
biblioteker er markerede - fedt !

Ellers er jeg også glad for Commands - Synchronise dirs - det er en herlig,
hurgtig maade at klare en hel del back-up paa kort tid.

--
Mvh