MS Windows
briani 27239
Mystisk fejl Win XP
Fra : Mikael Jepsen

Dato : 15-10-03 17:38

Hejsa

Har lige installeret Xp home sp1 og alt virker fint untagen når jeg går
online, så efter ca 5 min kommer følgende meddelse:

SYSTEMET ER VED AT LUKKE, GEM ALT IGANGVÆRENDE ARBEJDE, OG LOG AF. ÆNDRINGER
SOM IKKE ER GEMT VIL GÅ TABT. LUKNINGEN ER IVÆRKSAT AF NT AUTHORITY\SYSTEM

WINDOWS SKAL GENSTARTE FORDI TJENESTEN REMOTE PROCEDURE CALL (RPC) SLUTTEDE
UVENTET.

og så tæller den ellers bare ned og genstarter

Hvad faan er det, er der nogen der kan hjælpe please

mvh

mikael

Fra : Allan Mogensen

Dato : 15-10-03 17:49

"Mikael Jepsen" <MGJ100@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> UVENTET.
>
> og så tæller den ellers bare ned og genstarter
>
> Hvad faan er det, er der nogen der kan hjælpe please

Du har sandsynligvis fået Blaster-virus. Kig evt. på www.symantec.com efter
et removal tool

MVH

Allan

Fra : /Ole

Dato : 15-10-03 18:55

> Du har sandsynligvis fået Blaster-virus. Kig evt. på www.symantec.com
efter
> et removal tool
>
> MVH
>
> Allan

Og for at få lidt mere tid, kører du "shutdown -a" uden "" så stopper
nedtællingen, og du kan fjerne skidtet.

/Ole

Fra : pwa

Dato : 15-10-03 19:22

"/Ole" <ole_ryoFJERN@DETTEstofanet.dk> skrev i en meddelelse

> efter

> Og for at få lidt mere tid, kører du "shutdown -a" uden "" så stopper
> nedtællingen, og du kan fjerne skidtet.
>
> /Ole
>
> ------------------
Aktiver din Firewall, så lukker du dine porte...........shutdown - a
giver dig kun en kort frist..

2. hent opdatering KB824146 hos microsoft ( findes under Download)
følg instruktionerne og genstart din computer.

3. Deaktiver System Gendannelse...

4. hent Fix Blast.exe hos Symantec, gem den ikke på disken, men vælg at
"åbne" filen.
i dialogboksen klik på "START" og lad den scanne din computer.
----------------------------
er det en nyere version af Blaster, så hent filen FixWelch.exe, og
foretag det samme som ovenstående..

5. Genaktiver System Gendannelse....

God tur..
Pa.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 15-10-03 20:45

"pwa" <pagolinux@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> 2. hent opdatering KB824146 hos microsoft ( findes under Download)
> følg instruktionerne og genstart din computer.

Plus KB823980 som beskytter mod Blaster. Ovenstående beskytter mod
efterfølgeren til Blaster.

Kurt

Fra : Michael Frandsen

Dato : 18-10-03 19:42

der er ingen tvivl om at du har fået blaster virusen, jeg har selv lige
kæmpet med den idag. løsningen ligger på www.symantec.dk