MS Windows
briani 27239
hvad laver rasman?
Fra : Locknet

Dato : 14-10-03 17:57

Jeg kører winXP. I logfilen ser jeg at denne "service" lukker ned hele
tiden. (de kan ikke startes igen)
Jeg kan se en programudvidelse rasman.dll og en rasmans.dll i
windows\system32.
En service control mangager lukker altid ned sammen med rasman, er der
forbindelse mellem dem.

Grunden til jeg roder med dette er, at jeg har problemer med mit intranet,
der går over en switch. Internet virker på begge computere.

Fra : arc@na

Dato : 15-10-03 14:57

"Locknet" <Locknet@easynews.com> wrote in

> [...]
> Grunden til jeg roder med dette er, at jeg har problemer med mit
> intranet, der går over en switch. Internet virker på begge computere.

RAS (Remote Access Service) bruges svjeo mest til at accesse et netværk
udefra med ad hoc-opkobling, og mest via modem. Du må have installeret
det på et tidspunkt (rasman = RAS Manager).

Kører du server? Eller har du brug for at tilgå f. eks. dit arbejdes
netværk hjemmefra? Ellers har du næppe brug for, at denne service kører.

arc@na

Fra : Locknet

Dato : 16-10-03 13:52

"arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com> skrev bl.a. i en meddelelse
> Kører du server? Eller har du brug for at tilgå f. eks. dit arbejdes
> netværk hjemmefra? Ellers har du næppe brug for, at denne service kører.

Tak for svaret, jeg har bare brug for mine pcere kan se hinanden!
Men det er da irriterende at rasman ikke kan startes (kæmpe logfil)