MS Windows
briani 27239
scheduled tasks
Fra : Jette

Dato : 14-10-03 13:14

Hejsa
En der gider forklare hvad disse settings betyder:

http://www.sendpix.com/albums/03101404/040827000000041f5fcfaa9f6470f414f808e1bea50a7/

Det er særligt "Idle Time" jeg ikke helt forstår ?

Jeg vil gerne have det sådan at at der afvikles en task kl.15 hvis
PC-en er ledig - ellers skal der forsøges igen med 20 minutters
mellemrum i den næste time, og hvis den ikke har været ledig i denne
time, så skal den springe tasken helt over.

Hilsen Jette

Fra : Henrik Dissing

Dato : 14-10-03 17:29

On Tue, 14 Oct 2003 12:13:51 +0000 (UTC), Jette wrote:

>En der gider forklare hvad disse settings betyder:
>
>http://www.sendpix.com/albums/03101404/040827000000041f5fcfaa9f6470f414f808e1bea50a7/
>
>Det er særligt "Idle Time" jeg ikke helt forstår ?

Hvis vi tager udgangspunkt i dit eksempel, vil der på det schedulerede
tidspunkt blive checket om der har været tastatur- eller muse-input indenfor
de seneste 20 minutter.

Hvis der ikke har, går task'et igang, men hvis der har, vil task'et først gå
igang når/hvis idle-timeren når 20 minutter.

(Idle-timeren kender du sikkert fra f.eks. screen-blanker: Hver gang
tastaturet eller musen berøres, nulstilles timeren).

Hvis idle-timeren på intet tidspunkt fra det schedulerede tidspunkt og 60
minutter frem har nået 20 minutter, vil task'et blive droppet, og først
forsøgt udført på næste schedulerede tidspunkt.

> [...]
>mellemrum i den næste time, og hvis den ikke har været ledig i denne
>time, så skal den springe tasken helt over.

Det er vel næsten også hvad du har defineret? Forskellen er blot at den ikke
"forsøger med 20 minutters mellemrum", men i stedet hele tiden holder øje
med om maskinen har været ledig i 20 minutter, hvilket må siges at være
smartere.

Virker det ikke?
--
Venlig hilsen
Henrik Dissing

(e-mail: hendis AT post DOT tele DOT dk)

Fra : Jette

Dato : 15-10-03 01:32

Henrik Dissing <sorry@drowned.in.spam.invalid> wrote in

> (Idle-timeren kender du sikkert fra f.eks. screen-blanker: Hver gang
> tastaturet eller musen berøres, nulstilles timeren).

Kan man se status noget sted ?

> Hvis idle-timeren på intet tidspunkt fra det schedulerede tidspunkt og
> 60 minutter frem har nået 20 minutter, vil task'et blive droppet, og
> først forsøgt udført på næste schedulerede tidspunkt.

Jeg kan kun se fidusen hvis det er sammenhængende 20 min den skal tælle,
indenfor de 60 min ?

> [...]
> den ikke "forsøger med 20 minutters mellemrum", men i stedet hele
> tiden holder øje med om maskinen har været ledig i 20 minutter,

Og hvad betyder det så hvis der er flueben i "Stop the tast if the ...." ?

> Virker det ikke?

Både og, for jeg savner et absolut stoptidspunkt, således at hvis tasken ikke
er startet senest 60 min efter starttidspunktet så skal den springe over.

Tak for hjælpen

Fra : Henrik Dissing

Dato : 15-10-03 13:05

On Wed, 15 Oct 2003 00:32:01 +0000 (UTC), Jette wrote:

>Henrik Dissing <sorry@drowned.in.spam.invalid> wrote in

>Kan man se status noget sted ?

Ikke mig bekendt. Hvorfor?

>Jeg kan kun se fidusen hvis det er sammenhængende 20 min den skal tælle,
>indenfor de 60 min ?

Jamen, det er det også. Som jeg skrev tidligere, vil idle-timeren blive
nulstillet hver gang du rører tastatur eller mus. Kun hvis den når op på 20
minutter uden at blive nulstillet, og kun hvis det sker inden der er gået 60
minutter fra det schedulerede tidspunkt, vil task'et blive startet.

>Og hvad betyder det så hvis der er flueben i "Stop the tast if the ...." ?

"Task" , ikke "tast". Lad os antage at det lykkes at starte programmet som
bestilt. Hvis du så berører tastatur eller mus før programmet er kørt
færdigt, vil det blive (forsøgt) afbrudt. Altså hvis du har sat omtalte
flueben.

>Både og, for jeg savner et absolut stoptidspunkt, således at hvis tasken ikke
>er startet senest 60 min efter starttidspunktet så skal den springe over.

Det kan jeg ikke forstå at du skriver, for det er præcis hvad der burde ske.
Jeg gentager derfor: Virker det ikke?

Fra : Jette

Dato : 18-10-03 00:33

> Det kan jeg ikke forstå at du skriver, for det er præcis hvad der
> burde ske. Jeg gentager derfor: Virker det ikke?

Jo det virker fint efter at jeg har testet med notepad som app.

Tak for hjælpen.