MS Windows
briani 27239
XP Pro genstarter
Fra : Gunnar Grooss

Dato : 14-10-03 08:30

Hej.
Min XP Pro genstarter hele tiden, den er set efter for virus, og der er
ingen blaster heller. Jeg har fosøgt mig med gendannelse, men den første 15
forsøg kunne ikke gennemføres hvad gør jeg så?
Gunnar

Fra : Johnny Madsen

Dato : 14-10-03 08:59

Kommer der en boks op med at din maksine starter automatisk om 60 sec, så
har du blaster.

Blaster vil være aktiv hvis du ikke har opdateret antivirus og den patch som
blev frigivet fra Microblød i Juni 2003 til RPC problem som blaster bruger.

Fra : Ukendt

Dato : 14-10-03 12:20

> [...]
15
> forsøg kunne ikke gennemføres hvad gør jeg så?
Hvis det er under opstart af windows XP kunne det lyde som om der er blevet
pillet ved
filen winlogon.exe

Geninstaller XP

--
M.v.h.
Preben

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 14-10-03 13:04

> 15
> Hvis det er under opstart af windows XP kunne det lyde som om der er
blevet
> pillet ved
> filen winlogon.exe

Det e ikke blaster, den har jeg set. Nej det er ikke under opstart, det er
når jeg lukker og den er gået ud så jeg skal til at tage strømmen så starter
den igen.
Men den kører ellers udmærket.
Gunnar

Fra : Thomas Madsen

Dato : 14-10-03 13:15

Gunnar Grooss skrev:

> Det e ikke blaster, den har jeg set. Nej det er ikke under
> opstart, det er når jeg lukker og den er gået ud så jeg skal til
> at tage strømmen så starter den igen.

Prøv at slå automatisk genstart fra og se hvad der sker.
(Kontrolpanel > System > Avanceret > Indstillinger ud for 'Start og
genoprettelse'. Ca. i midten af det vindue der kommer frem, er der
en mulighed for at fjerne et flueben ved 'Genstart Automatisk').

Madsen.

Fra : Gunnar Grooss

Dato : 14-10-03 14:09

"Thomas Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> genoprettelse'. Ca. i midten af det vindue der kommer frem, er der
> en mulighed for at fjerne et flueben ved 'Genstart Automatisk').

Det har jeg så gjort nu, men så kom sen med en fejl at det var en sikkerheds
nedlukning,
Og der stod "Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" Det siger ikke mig noget gør
det dig? Kan jeg forøvrigt køre uden det kryds?
Gunnar

Fra : Thomas Madsen

Dato : 14-10-03 14:32

Gunnar Grooss skrev:

> Og der stod "Driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL" Det siger ikke mig
> noget gør det dig?

Det kan være mange forskellige ting lige fra fejl i RAM til en fejlfyldt
driver eller program.

Prøv:
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/w2kmsgs/6077.asp

> Kan jeg forøvrigt køre uden det kryds?

Ja, det kan du godt. Det er væsentlig nemmere at fejlfinde systemet når
det kryds er slået fra. Hvis det er slået til så genstarter Windows bare
hvis der sker en eller anden systemfejl og du når sjældent at se nogen
fejlmeddelelse. Noget tyder på at du har en systemfejl, som altid kommer
når du lukker computeren, med det resultat at Windows genstarter i stedet
for at lukke normalt.

Madsen.

Fra : pwa

Dato : 14-10-03 12:59

.
> du kan forsinke genstart ved at skrive i START-KØR: shutdown -a
ellers aktiver firewall i XP, så kan du nå at hente en "Blaster.fjerner"
hos en af
virusprogram udbyderne eller microsoft,,,
der er sikkert skrevet i din Reg-fil.

v/h pa

Fra : Leo.E

Dato : 14-10-03 17:24

"Gunnar Grooss" <g.grooss@oncable.dk> wrote in message news:<3f8ba5eb$0$45355$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> ingen blaster heller. Jeg har fosøgt mig med gendannelse, men den første 15
> forsøg kunne ikke gennemføres hvad gør jeg så?

Kig her, lidt nede på siden: http://www.kellys-korner-xp.com/win_xp_restart.htm
Leo