MS Windows
briani 27239
Mangler COM1
Fra : Jasper Norman

Dato : 14-10-03 00:22

Hej.

Jeg har installeret win2k på en PC som tidl. kørte win98. Problemet er, at
den ikke længere kan finde COM-porten. Den kan finde en LTP-port og det er
alt. Jeg har prøvet at tilføje en manuelt, men uden held. I opstarten til
win2k siger den at den har fundet ny ukendt hardware, men selv om jeg retter
den hen imod COM-porte finder den intet. Jeg har tidl. haft ufatteligt store
problemer med denne PC i forbind. med at skulle installere et USB webcam.

Chipsettet er et VIA (så vidt jeg husker) og selve maskinen er en Compaq.
Jeg kan selvfølgelig installere win98 igen fra rescue disken, men win2k
kører jo trods alt bedre.

Håber der er nogen der har et godt råd.

Mvh

Jasper