MS Windows
briani 27239
Video bios
Fra : Mogens Holm-Andersen

Dato : 13-10-03 21:24

Hej Gruppe

Aida32 siger at jeg bør opdatere min video bios. Hvordan gør man det og hvad
er det for en størrelse.

XP pro

Venligst

Mogens Holm-Andersen

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 13-10-03 21:39

Den Mon, 13 Oct 2003 22:24:13 +0200, "Mogens Holm-Andersen"
<mhha@tdcadsl.dk> skrev:

>Hej Gruppe
>
>Aida32 siger at jeg bør opdatere min video bios. Hvordan gør man det og hvad
>er det for en størrelse.

Video-bios er hardware (chip) der sidder på grafikkortet. Den indeholder
software der kan opgraderes. Man bruger et program og en (data)fil til
at gøre det med. Typisk booter man pcen fra en diskette.

Aida kommer med nogle forslag til hvad man kan forbedre/undersøge.
Forslagene er ikke altid lige velovervejede.

Glem det.

Med venlig hilsen, Michael Pilgaard
--
Det er en muldvarp på motorcykel!
Hvad er det, der er småt, sort og meget hurtigt?

Fra : Mogens Holm-Andersen

Dato : 13-10-03 21:59

"Michael Pilgaard" <mipi@image.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Aida kommer med nogle forslag til hvad man kan forbedre/undersøge.
> Forslagene er ikke altid lige velovervejede.

Lyder fornuftigt, havde aldrig hørt det andre steder.

Men Aida kan ikke fortælle mig temp. på CPU når jeg markerer censor er der
ikke noget. Har et af de nye QDI bundkort og P IV. kan jeg se den temp andre
steder, eller skal jeg glemme det og regne med at det er ok.

Venligst

Mogens Holm-Andersen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 13-10-03 22:41

On Mon, 13 Oct 2003 22:58:38 +0200, Mogens Holm-Andersen wrote:

> Men Aida kan ikke fortælle mig temp. på CPU når jeg markerer censor er der
> ikke noget. Har et af de nye QDI bundkort og P IV. kan jeg se den temp andre
> steder, eller skal jeg glemme det og regne med at det er ok.

Du kan prøve den nyeste beta-version. Måske kan den bedre "forstå" dit
bundkort. Ellers kommer understøttelsen sikkert senere...
Et sted hvor du helt sikkert kan se CPU temperaturen er i BIOS'en. Tryk
[Delete] eller sådan noget når du booter (se bundkortets manual).

--
Lars

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 13-10-03 22:44

On Mon, 13 Oct 2003 23:41:10 +0200, Lars Jørgensen wrote:

> Du kan prøve den nyeste beta-version.

Hov... jeg glemte noget.
http://fileforum.betanews.com/detail.php3?fid=1033800563

--
Lars

Fra : Mogens Holm-Andersen

Dato : 13-10-03 22:50

"Lars Jørgensen" <fake@email.invalid> skrev i en meddelelse

> Hov... jeg glemte noget.
> http://fileforum.betanews.com/detail.php3?fid=1033800563
>
> --
> Lars

Mogens Svarer

Har været i Bios men ved ikke hvor det kan ses, kunne ikke finde det.

Men tak for svarene.

Venligst

Mogens Holm-Andersen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-10-03 22:16

"Mogens Holm-Andersen" <mhha@tdcadsl.dk> skrev :

>Aida32 siger at jeg bør opdatere min video bios. Hvordan gør man det og hvad
>er det for en størrelse.

Fortæl, hvilket bundkort du har.

Du vil også kunne finde oplysningerne på bundkortfabrikantens
hjemmeside.
--
Knud

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 13-10-03 22:37

Den Mon, 13 Oct 2003 23:15:46 +0200, Knud Gert Ellentoft
<ellentoft@mail.tele.invalid> skrev:

>Fortæl, hvilket bundkort du har.
>
>Du vil også kunne finde oplysningerne på bundkortfabrikantens
>hjemmeside.

Hvorfor dog?
Det ser ud til at det er grafikkortet der er tale om.

Hvis man endelig skal skifte gruppe var news:dk.edb.hardware.grafikkort
da et bedre valg.

Fra : Mogens Holm-Andersen

Dato : 14-10-03 15:14

"> Fortæl, hvilket bundkort du har.

> Du vil også kunne finde oplysningerne på bundkortfabrikantens
> hjemmeside.
> --
> Knud

Mogens svarer