MS Windows
briani 27239
Lang pause under opstart i win 98
Fra : CR

Dato : 13-10-03 09:31

Når jeg starter min windows 98 op, er der en lang pause under opstart hvor
det ikke ser ud til at computeren laver noget. Hvad kan jeg gøre for at
fjerne denne pause?

Fra : Daniel Jespersen

Dato : 13-10-03 10:55

> Når jeg starter min windows 98 op, er der en lang pause under opstart hvor
> det ikke ser ud til at computeren laver noget. Hvad kan jeg gøre for at
> fjerne denne pause?

Er der installeret et netværkskort i computeren?
Hvis ja, så tildel det en ipadresse.

Grunden til den lange pause er at computeren leder efter en DHCP server, som
den kan få en ipadresse af.

Mvh

Daniel

Fra : Torben Greve Otzen

Dato : 13-10-03 11:01

> Er der installeret et netværkskort i computeren?
> Hvis ja, så tildel det en ipadresse.
>
> Grunden til den lange pause er at computeren leder efter en DHCP server, som
> den kan få en ipadresse af.

Eller deaktivér det...

Fra : Snuden

Dato : 13-10-03 11:09

On Mon, 13 Oct 2003 10:31:21 +0200, "CR" <cr@nomailsir.dk> wrote:

>Når jeg starter min windows 98 op, er der en lang pause under opstart hvor
>det ikke ser ud til at computeren laver noget. Hvad kan jeg gøre for at
>fjerne denne pause?

Giv din PC en fast IP-adresse. Den står formentlig og søger efter en
DHCP-server

--
Snuden

Fra : arc@na

Dato : 13-10-03 15:49

Snuden <snudie@hotmail.com> wrote in

> Giv din PC en fast IP-adresse. Den står formentlig og søger efter en
> DHCP-server

Jeg har samme problem i Win2000 - den er sommetider 3-4 minutter om at
starte op, og jeg har fast IP-adresse...

arc@na

Fra : Snuden

Dato : 13-10-03 22:11

On 13 Oct 2003 14:49:16 GMT, "arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com>
wrote:

>Snuden <snudie@hotmail.com> wrote in

>Jeg har samme problem i Win2000 - den er sommetider 3-4 minutter om at
>starte op, og jeg har fast IP-adresse...

Også faste WINS-adresser? Eller står den til at få lige dem fra en
dhcp-server?

--
Snuden

Fra : arc@na

Dato : 14-10-03 01:10

> Også faste WINS-adresser? Eller står den til at få lige dem fra en
> dhcp-server?

Jeg har ét netkort i min bærbare, konfigureret til en unik IP-adresse, som
connecter til et dedikeret netkort med unik IP-adresse på min stationære.

Så har jeg et dedikeret netkort i min stationære ved siden af, som jeg
bruger til Internet, med fast IP.

arc@na

Fra : Snuden

Dato : 14-10-03 23:13

On 14 Oct 2003 00:10:18 GMT, "arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com>
wrote:

> [...]
>connecter til et dedikeret netkort med unik IP-adresse på min stationære.
>
>Så har jeg et dedikeret netkort i min stationære ved siden af, som jeg

Det var ikke det jeg spurgte om :)

--
Snuden

Fra : arc@na

Dato : 15-10-03 11:31

> Det var ikke det jeg spurgte om :)

OK, jeg misforstod. Men "pausen" finder sted, inden Windows2000 går i
grafisk mode og starter de centrale dele op, altså inden login. Den står og
hænger i flere minutter mens splash-screen vises.

Når den så først er i gang, er der (7-9-13) ingen problemer.

arc@na

Fra : Snuden

Dato : 15-10-03 23:11

On 15 Oct 2003 10:30:56 GMT, "arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com>
wrote:

> [...]
>grafisk mode og starter de centrale dele op, altså inden login. Den står og
>hænger i flere minutter mens splash-screen vises.

Og det er netop typisk hvis den leder efter en dhcp server.. det er
derfor jeg spørger om din WINS klient er sat til at skulle snakke med
en sådan

--
Snuden

Fra : arc@na

Dato : 16-10-03 14:13

> Og det er netop typisk hvis den leder efter en dhcp server.. det er
> derfor jeg spørger om din WINS klient er sat til at skulle snakke med
> en sådan

Nej, der er ikke specificeret noget under WINS, men DHCP er slået til.

arc@na

Fra : Snuden

Dato : 16-10-03 17:43

On 16 Oct 2003 13:13:24 GMT, "arc@na" <this.is@n.invalid.adress.com>
wrote:

>Snuden <snudie@hotmail.com> wrote in

>Nej, der er ikke specificeret noget under WINS, men DHCP er slået til.

Bingo. Derfor er din boks længe om at starte - den søger efter en DHCP
server fordi den forventer at få WINS oplysningerne derfra.

--
Snuden

Fra : CR

Dato : 13-10-03 13:38