MS Windows
briani 27239
Kan ikke slette filer?
Fra : hisp

Dato : 12-10-03 09:12

I XP?

Det er som om filerne er skrivebeskyttede, men jeg kan ikke se det via
filhåndteringen, der ser de helt normale ud?

Jeg kan heller ikke gøre det via en kommando prompt.

er der nogene der har en løsning?

Det skal siges problemet opstår fuldstændig vilkårligt, det kan være et
billede eller et dokument, eller en genvej under foretrukne, så der er ikke
rigtigt noget mønster.

Jeg bruger NTFS.

vh/Henrik

Fra : Snuden

Dato : 12-10-03 21:33

On Sun, 12 Oct 2003 10:11:42 +0200, "hisp" <hsm123nospam@ofir.dk>
wrote:

> [...]
>billede eller et dokument, eller en genvej under foretrukne, så der er ikke

Første umiddelbare gæt: der er en proces der har fat i filen, og så
får du ikke lov. En præcis fejlbesked ville hjælpe gevaldigt.

--
Snuden

Fra : XoDeus [DK]

Dato : 13-10-03 12:50

Hvis det er avi filer du tænker på at du ikke kan slette så brug denne reg
hack:
http://www.tweakxp.com/display.aspx?id=1467

//XoDeus

Fra : hisp

Dato : 13-10-03 17:34

Jeg får desværre ikke en eksakt fejlbeskrivelse, kun "at filen er i brug",
der er ingen processer der bruger den på dette tidspunkt - og det er
desværre ikke kun avifiler, men også andre.

vh/Hisp

Fra : Snuden

Dato : 13-10-03 22:07

On Mon, 13 Oct 2003 18:34:06 +0200, "hisp" <hsm123nospam@ofir.dk>
wrote:

>Jeg får desværre ikke en eksakt fejlbeskrivelse, kun "at filen er i brug",
>der er ingen processer der bruger den på dette tidspunkt - og det er
>desværre ikke kun avifiler, men også andre.

Hvis du får at vide filen er i brug, så _er_ den i brug. Det kan dog
godt være du ikke kan se den proces der har fat i den. Det plejer
desværre at være nødvendigt at logge af og på igen for at få lov (jeg
ser bort fra registry-hacks).

Jeg ser det ofte når jeg kopierer en mappe fra en lokal disk til en
filserver og efterfølgende prøver at slette mappen fra den lokale
disk.

--
Snuden

Fra : Leo.E

Dato : 14-10-03 05:53

"hisp" <hsm123nospam@ofir.dk> wrote in message news:<3f890bf9$0$9757$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]
> billede eller et dokument, eller en genvej under foretrukne, så der er ikke

Hvis du vil slette filer, så hent Dr. Delete her:
http://www.spywarefri.dk/tipsogtricks.htm
lidt nede på siden, og læs manualen grundigt, for der
er ingen fortrydelsesret, når de er slettet.
Leo

Fra : Tommy

Dato : 16-10-03 21:40

Jeg oplever tit dette problem ved ukomplette .avi film, der har jeg fundet
at man ofte er i stand til at trække filen over i skraldespanden.

Ellers bruger jeg divfix.exe til at reparere filen før jeg kan slette den.

God vind *GG*