MS Windows
briani 27239
Langsomt internet
Fra : Marianne Muus

Dato : 11-10-03 14:28

Hejsa

Jeg har lige anskaffet mig en ny pc med præinstalleret XP. Jeg installerede
så noget Nettid, hvortil jeg bruger et ISDN-modem. Problemet er bare, at
internettet er urimeligt langsomt. Da min søn boede hjemme, brugte han også
ISDN-modemmet, hvor det ikke gik så langsomt. Det drejer sig både om
almindelig surfing og henting af post i Outlook Express.

Grunden til at jeg skriver i denne gruppe er, at jeg ringede til TDC's
hotline, der ikke mente, at der var noget galt med forbindelsen men evt.
XP's netværksprotokoller eller noget i den stil. Han mente at jeg burde
geninstallere XP. Problemet er så, at vi ikke har fået en
geninstallerings-cd, men selv må lave en slags backup via en guide
(Compaq-genoprettelse), hvilket jeg også godt kan. Men mon det vil hjælpe,
eller ligger problemmet evt. andetsteds
?

vh Marianne Muus

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 11-10-03 20:14

"Marianne Muus" <stelling@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> geninstallerings-cd, men selv må lave en slags backup via en guide
> (Compaq-genoprettelse), hvilket jeg også godt kan. Men mon det vil hjælpe,

Hej Marianne

Det ku' lyde som om din søn mæske var lidt mere inde i såd'n pc
Nu du sidder med en ny pc og lige har installeret noget net-tid tænker jeg:
og hvad så med at installere de rigtige drivere og opsætningsprogram til dit
ISDN-modem ?
Den jeg har er TDC's Eicon Diva, og det tilhørende set-up program kan bl.a.
bruges til at bestemme om du bruger 1 eller 2 linier til samtidig data
trafik.
Hvis du går ind i kontrol-panelet skal der være et punkt der hedde
"ISDN-modem". Dette er set-up programmet til samme. Der kan du bestemme om
modemet må bruge begge dine tlf-linier samtidigt eller kun den ene. Bruger
du kun en får du en 64 K forbindelse - bruger du begge får du 128 k at lege
med. Altså måske netop den hastighed, du har set før.
Til gengæld koster det jo altså liiige dobbelt takst at bruge begge linier
samtidigt.
Hvis nogen forsøger at ringe til dig sørger modem'et selv for at slippe den
ene linie, så du kan besvare opkaldet. Og tager linien tilbage til
data-trafik så snart du afslutter samtalen.
Husk at overveje hvor længe forbindelsen må stå åben uden trafik - det
kommer lidt an på din minut-takst og evt opkaldsafgift. Den må jo helst ikke
stå ubrugt så læange at det bedre ku' betale sig at afbryde og betale
opkaldsafgiften end at betale for tid uden trafik.

Mvh

Jesper

Fra : Leo.E

Dato : 12-10-03 07:16

"Marianne Muus" <stelling@mail.dk> wrote in message news:<3f880562$0$69974$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
> [...]
> geninstallerings-cd, men selv må lave en slags backup via en guide
> (Compaq-genoprettelse), hvilket jeg også godt kan. Men mon det vil hjælpe,
For en sikkerheds skyld, tag en onlinescanning hrefra:
http://www.spywarefri.dk/onlinevark.htm
Hent og kør Spybot:http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
Og hvis du ikke har adware eller Spyawereblaster, kan de hentes samme
sted
Leo

Fra : Ukendt

Dato : 12-10-03 23:38

"Leo.E" <le01@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hent og kør Spybot:http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm
> Og hvis du ikke har adware eller Spyawereblaster, kan de hentes samme

Det er desværre set før, at Compaq installerer en "ufuldstændig" eller
"ukomplet" Winduesversion under deres eget navn, og det kræver altså en
skive fra dem for mulig reparation/genopstart - for slet ikke at tale om
geninstallering, da man ikke kan påregne, at sædvanlige Windues-værktøjer
vil virke.

Når nu skaden er sket, ville jeg formatere HD om og installere en komplet
Winduesversion og så geninstallere software'en.

MVH
KHJ

Fra : XoDeus [DK]

Dato : 13-10-03 12:59

Med de ISDN priser vi har idag, vil det så ikke betale sig hvis du skiftede
over til noget DSL eller Cable?
Du kan få lidt hurtigere forbindelser fre 149 om måneden og så er det lige
til at snakke om.

//XoDeus

Fra : arc@na

Dato : 13-10-03 15:48

"XoDeus [DK]" <xodeus@gmx.net> wrote in

> Med de ISDN priser vi har idag, vil det så ikke betale sig hvis du
> skiftede over til noget DSL eller Cable?
> Du kan få lidt hurtigere forbindelser fre 149 om måneden og så er det
> lige til at snakke om.

Det kommer jo an på, om hun bor med Maren i Kæret og Lars Tyndskid som
nabo, eller midt i København eller en anden større by.

Men jeg er ellers enig - ISDN er en dybt forældet løsning sammenlignet med
*DSL, men der kan jo være grunde til at man har det alligevel.

arc@na