MS Windows
briani 27239
Licenser til Windows XP
Fra : Lars

Dato : 11-10-03 10:51

Hej alle i guru´er,

Vi har købt 50 Compaq PC´er som vi bruger som servere. Vi installerer dem
med Linux og bruger derfor ikke den medfølgende Windows licens..

De bliver leveret med en Windows XP licens med. Mit spørgsmål er nu om jeg
kan bruge disse 50 licenser til nogetsomhelst.

Alle svar er velkomne.

Mvh Lars

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-10-03 11:54

"Lars" <mlh@mail.tts.dk> wrote in message
> [...]
>
> De bliver leveret med en Windows XP licens med. Mit spørgsmål er nu om jeg
> kan bruge disse 50 licenser til nogetsomhelst.

Hvad står der i licens betingelserne da?

Windows aktivering vil nok ikke sige noget til, at det bliver installeret på
en anden pc..

MEn hvis det specifikt er en Compaq OEM licens, tror jeg ikke de vil
godkende at installere på andre maskiner en compaq..

Men når man køber en OEM licens i butikkerne, kræver det bare at man køber
det sammen med noget hardware.. Fx en ramklods. Jeg ved så ikke om der står,
at man så SKAL bruge sin windows installation til den ram klods man har købt

Fra : webfactor

Dato : 11-10-03 12:37

> [...]
>
> De bliver leveret med en Windows XP licens med. Mit spørgsmål er nu om jeg
> kan bruge disse 50 licenser til nogetsomhelst.

Du er velkommen til at sælge en Licens til mig.
www.webfactor.dk
Ellers kan du prøve at skifte nøgle,med en af dem på en Windows
Installation.