MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Finde slettede filer
Fra : Holten

Dato : 11-10-03 10:22

Hej i gruppen, jeg var i går aftes så dum, at jeg kom til at slette 12 filer
på mit c-drev.

Disse filer bruges åbenbart under opstart af Win 2000, så har til morgen vil
min PC ikke starte op.

Jeg ved filerne ligger i papirkurven, men kan man på nogen måde få dem
tilbage på c-drevet fra DOS ??

Denne mail er skrevet fra min kones PC

MVH

Holten

Fra : Holten

Dato : 11-10-03 10:46

"Holten" <ddddd@mailer.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
filer
> på mit c-drev.
>
> Disse filer bruges åbenbart under opstart af Win 2000, så har til morgen

Den finder mit harware, men kan ikke boote, og skriver NTLDR mangler ??
ØV
ØV

MVH

Holten

Fra : Holten

Dato : 11-10-03 11:24

> [...]
> filer

> vil
>

> Den finder mit harware, men kan ikke boote, og skriver NTLDR mangler ??

Denne NTLDR fil har jeg på min kones PS, men det er jo en skjult systemfil,
hvordan får jeg den kipieret over på mit -drev, når jeg ikke kan se den på
disketten fra DOS.
Jeg kan se alle systemfiler på disketten på min kones PC, men ikke på min
PC, er der en kommando, hvor man også kopierer skjulte systemfiler med ??
MVH

Holten

Fra : Peter

Dato : 11-10-03 12:21

> [...]
> PC, er der en kommando, hvor man også kopierer skjulte systemfiler med ??
Kør attrib.exe på filerne. Attrib.exe er en del af Windows. Så vidt jeg
husker skal du skriver attrib a:\*.* -h for at se filerne. Ellers prøv
attrib /?

Peter

Fra : Holten

Dato : 11-10-03 12:25

"Peter" <p_dahl@slettestiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Kør attrib.exe på filerne. Attrib.exe er en del af Windows. Så vidt jeg
> husker skal du skriver attrib a:\*.* -h for at se filerne. Ellers prøv
> attrib /?

Virker

Skriver jeg attrib i DOS, får jeg ALLE filerne på disketten at se, også de
skjulte systemfiler.
Prøver jeg så at kopiere en af de ellers skjulte filer, skriver den, at den
ikke kan finde filen ?
er der mon en spec. kommando til til at kopiere skjulte filer ?

VH

Holten

Fra : Anders pedersen

Dato : 11-10-03 15:27

On Sat, 11 Oct 2003 13:24:54 +0200, Holten wrote:

> [...]
> ikke kan finde filen ?
> er der mon en spec. kommando til til at kopiere skjulte filer ?

Med attrib kan du gøre dem til ikke skjulte og der efter kopirede dem.
kender ikke kommandoen.

Er det ikke nemmere at reinstalere win2000?

Anders B Pedersen
ved epost fjern NOSPAM.

Fra : Holten

Dato : 11-10-03 16:44

"Anders pedersen" <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse

> Med attrib kan du gøre dem til ikke skjulte og der efter kopirede dem.
> kender ikke kommandoen.
>
> Er det ikke nemmere at reinstalere win2000?

Jo, håbede på at kunne få maskinen til at virke ved at boote fra CD-rom, men
den kommer ikke med tilbuddet om, at reinstallere, jeg er desværre ikke
nogen "Haj" til det her ;-((

MVH

Holten

Fra : Snuden

Dato : 11-10-03 17:35

On Sat, 11 Oct 2003 17:44:08 +0200, "Holten" <ddddd@mailer.dk> wrote:

> [...]
>den kommer ikke med tilbuddet om, at reinstallere, jeg er desværre ikke

Til gengæld har du mulighed for at reparere installationen. Det er du
nok bedst tjent med, fremfor at stjæle fra andre installationer.

--
Snuden

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 11-10-03 15:35

> [...]
den
> ikke kan finde filen ?
> er der mon en spec. kommando til til at kopiere skjulte filer ?

+++++++++
Hej.
Han du ikke bare ændre dem så de ikke er skjulte mere?

Men prøv at kig her der står en hel masse om dos kommandoer
http://www.praestkjaer.dk/dk/os/dos-622/dos-kommandoer.htm

Mvh. Jørgen Nielsen.

Fra : Peter

Dato : 11-10-03 16:03

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nielsen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Han du ikke bare ændre dem så de ikke er skjulte mere?
>
> Men prøv at kig her der står en hel masse om dos kommandoer

Nu har jeg lige prøvet. Attrib viser dig filerne og deres status, fx SH
hvilket betyder en skjult systemfil.
DU skal så ændre status for filen før COPY kan "se" den, kør fx "attrib
boot.ini -h" -h fjerner Hidden attributten og vupti kan du kopier.
Peter

Fra : Holten

Dato : 11-10-03 18:29

> [...]
> DU skal så ændre status for filen før COPY kan "se" den, kør fx "attrib
> boot.ini -h" -h fjerner Hidden attributten og vupti kan du kopier.

Taker, det virker på de fem filer, men den sidste og måske vigitgste "NTLDR"
fil skriver den blot:
"Systemfilen NTLDR nulstilles ikke"

Hvorfor dælen keg jeg ikke ændre status på den ?

MVH

Holten

Fra : Leo.E

Dato : 11-10-03 17:53

"Holten" <ddddd@mailer.dk> wrote in message news:<3f87db70$0$30081$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>...
> [...]
> PC, er der en kommando, hvor man også kopierer skjulte systemfiler med ??

Du får din kones comp. til at vise skjulte filer, og kopierer den over
på diskette, og så ind på din egen comp, jeg mener det er Windows/system
Leo

Fra : Snuden

Dato : 11-10-03 19:07

On 11 Oct 2003 09:52:35 -0700, le01@post9.tele.dk (Leo.E) wrote:

>Du får din kones comp. til at vise skjulte filer, og kopierer den over
>på diskette, og så ind på din egen comp, jeg mener det er Windows/system
>Leo

roden af systemdrevet, og det vil højst sandsynligt gå galt. Reparér
hellere installationen (kan gøres ved boot fra CD'en)

--
Snuden

Fra : Holten

Dato : 11-10-03 19:11

"Snuden" <snudie@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> roden af systemdrevet, og det vil højst sandsynligt gå galt. Reparér
> hellere installationen (kan gøres ved boot fra CD'en)

Jo men når jeg booter fra CD´en, ender jeg på a-drevet uden nogen mulighed
for at, rep noget.
Jeg kan starte med eller uden CD-rom, og vælger jeg med CD-rom så ruller en
masse over skærmen, og slutter af med at stå i dok på a-drev !!

MVH

Holten

Fra : Jens

Dato : 11-10-03 21:23

> [...]

en
> masse over skærmen, og slutter af med at stå i dok på a-drev !!

Du skal jo bruge en w2k cd.
Den du booter på der er en w98 eller ME cd.

Mvh Jens

Fra : Holten

Dato : 11-10-03 21:39

"Jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> en
>

> Du skal jo bruge en w2k cd.
> Den du booter på der er en w98 eller ME cd.

Ja, det fandt jeg ud af, og booter nu på den rigtige.
Desværre hjælper det ikke, da jeg får to muligheder, en som kræver en
rep.diskette, som jeg ihar.
En som søger efter filer, og ender med, at den ikke kan noget som helst.

Hvis jeg geninstallerer så har jeg vel blot en ny w2k uden alle mine gl.
tilpasninger eller ogås formaterer den vel hele lortet ??

MVH

Holten

Fra : Jens

Dato : 11-10-03 22:21

> [...]

> rep.diskette, som jeg ihar.
> En som søger efter filer, og ender med, at den ikke kan noget som helst.

Hvis jeg ikke husker helt galt skal du reparere en installation, men det er
aldrig en god ide.

> Hvis jeg geninstallerer så har jeg vel blot en ny w2k uden alle mine gl.
> tilpasninger eller ogås formaterer den vel hele lortet ??

Den formaterer ingenting medmindre du vælger at den skal, men du får et nyt
bruger ID og dine filer væk.

Men du kan forsøge at kopiere de manglende filer over på c drevet fra
cdèn....
Og så når du booter næste gang trykke F8, og vælge "fejlsikret" eller "sidst
kendte gode start"........

Det ville jeg forsøge først da.

Mvh Jens

Fra : Snuden

Dato : 11-10-03 22:53

On Sat, 11 Oct 2003 22:38:31 +0200, "Holten" <ddddd@mailer.dk> wrote:

> [...]
>rep.diskette, som jeg ihar.
>En som søger efter filer, og ender med, at den ikke kan noget som helst.

Bed om en recovery-console og kør fixboot kommandoen, evt. også fixmbr

>Hvis jeg geninstallerer så har jeg vel blot en ny w2k uden alle mine gl.
>tilpasninger eller ogås formaterer den vel hele lortet ??

Den bør beholde dine settings, men servicepacks og hotfixes skal på
igen. Du bestemmer selv om den skal formattere eller ej.

--
Snuden

Fra : Holten

Dato : 12-10-03 12:33

> Bed om en recovery-console og kør fixboot kommandoen, evt. også fixmbr

> Den bør beholde dine settings, men servicepacks og hotfixes skal på
> igen. Du bestemmer selv om den skal formattere eller ej.

Ja jeg geninstallerede w2000 igen, og sidder nu og prøver at få flyttet
diverse gl. filer og settings igem ,em det er sgu et stor arbejde.
Kan man ikke flutte en gl. brugerprofil over på den nye installation, da de
gl. brugerprofiler jo stadig ligger på c-drevet ??

MVH

Holten

Fra : Snuden

Dato : 12-10-03 21:31

On Sun, 12 Oct 2003 13:33:21 +0200, "Holten" <ddddd@mailer.dk> wrote:

> [...]
>Kan man ikke flutte en gl. brugerprofil over på den nye installation, da de
>gl. brugerprofiler jo stadig ligger på c-drevet ??

Jeg tvivler. Du vil få problemer med SID'en på den brugerprofil du
flytter.

--
Snuden