MS Windows
briani 27239
Kopi af C drev til extern HD
Fra : Flemming

Dato : 10-10-03 15:46

Hej
Hvordan laver jeg nemmest en backup af drev C til en extern harddisk ?

med venlig hilsen
Flemming

Fra : Jørn Larsen

Dato : 10-10-03 15:54

Du kunne jo bruge :
http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm

Fra : Pico

Dato : 10-10-03 17:14

Jørn Larsen wrote:
> Du kunne jo bruge :
> http://www.stoneware.dk/kopikontrol/default.htm

Tror du ikke det var Flemmings mening at lave en backup der kunne
bruges som en gendannelse af C med styresystemet ?
Jeg ved ikke om Stone's Kopikontrol kan bruges til at tage et
"Image" af drevet med OS, der er vist nogle filer den ikke tager med !
Hvis Flemming vil lave et såkaldt Image eller Ghost så han kan gå
tilbage til præcis samme punkt som da Imagen blev taget er der vist
ikke andre end Driver Image eller Ghost til det, de er jo ikke gratis.
Pico

Fra : Leony

Dato : 10-10-03 18:40

"Pico" <IPdata@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis Flemming vil lave et såkaldt Image eller Ghost så han kan gå
> tilbage til præcis samme punkt som da Imagen blev taget er der vist
> ikke andre end Driver Image eller Ghost til det, de er jo ikke gratis.

Denne http://perso.club-internet.fr/guiboure/en/index.html er en gratis
mulighed.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Flemming

Dato : 11-10-03 16:34

> "Pico" <IPdata@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Denne http://perso.club-internet.fr/guiboure/en/index.html er en gratis
> mulighed.

Tak
Det er ganske rigtigt som Pico skrev, et Image jeg ønsker.
Jeg tror Partition Saving fra ovenstående adresse klarer problemet.
mvh.
Flemming

Fra : ole thofte

Dato : 12-10-03 01:42

"Flemming" skrev
> [...]
> Det er ganske rigtigt som Pico skrev, et Image jeg ønsker.
> Jeg tror Partition Saving fra ovenstående adresse klarer problemet.

1) Ellers er der også gratisprogrammet Imagemaker, som måske er mere enkelt
at bruge en Partition Saving. Findes bla her: http://www.disk-tools.com/

2) Eller som jeg gjorde. Fulgte rådet: "Åben dos window i Win98 (meget
vigtigt, alm. dos duer ikke) og kopier med: xcopy /E /C /Q /H /K c:\*.*
d:\*.* " (Jeg brugte win me.)

Mit C-drev var på vej til kirkegården, så på denne måde blev det hele, incl
koder til netbank, opkobling på nettet mv, kopieret til mit D-drev. Efter at
have sat D-drevet til master fungerede alt som før.

vh ole thofte