MS Windows
briani 27239
Winrar, problem med mellemrum
Fra : Henrik K Hansen

Dato : 10-10-03 15:38

Jeg kører en daglig backup af mit mail og news program, med denne
batfil, hvordan får jeg den til at virke med navnet 40tude Dialog.

@Echo Off
cls
D:
cd\Programmer\40tudeDialog
Echo Opretter eller opdaterer en kopi af 40tudeDialog
D:\Programmer\WinRAR\rar a -r -u -as -m1 E:\Vigtige-Backup\40tudeDialog\40tudeDialog.rar >E:\Vigtige-Backup\40tudeDialog\40tudeDialog.txt"

--
Henrik

Fra : Edmund

Dato : 11-10-03 01:42

Henrik K Hansen skrev:

> [...]
> Echo Opretter eller opdaterer en kopi af 40tudeDialog
> D:\Programmer\WinRAR\rar a -r -u -as -m1
> E:\Vigtige-Backup\40tudeDialog\40tudeDialog.rar

Normal kan man sætte " " uden om i mapper og filnavne med mellemrum,
altså
Mappenavn: "40tude Dialog"
Fil "40tude Dialog.txt"

Jeg har dog ingen anelse om winrar vil godkende det.

Den batfil du har lavet, laver den en rar fil af 40tudeDialog.txt ??
Øhh , er det kun denne ene fil du laver backup af.
Du har skrevet et " til sidst i batfilen, er det ikke en fejl.

--
Mvh Edmund

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 11-10-03 08:46

Edmund, du skrev:

> [...]
> Mappenavn: "40tude Dialog"
> Fil "40tude Dialog.txt"
>
> Jeg har dog ingen anelse om winrar vil godkende det.

Det er det jeg har eksperimenteret med, jeg kan ikke få det til at
virke.

> Den batfil du har lavet, laver den en rar fil af 40tudeDialog.txt ??

Nej den laver en txt fil, med info om hvad der er opdateret,
tilføjet, slettet og hvor meget de enkelte filer er komprimeret.

> Øhh , er det kun denne ene fil du laver backup af.

Nej det er hele 40tudeDialog mappen.

> Du har skrevet et " til sidst i batfilen, er det ikke en fejl.

Ups, jo den var blevet til overs fra nogen af de forsøg jeg lavede.

PS. jeg bruger windows XP.

--
Henrik

Fra : Edmund

Dato : 11-10-03 11:55

Henrik K Hansen skrev:

> PS. jeg bruger windows XP.

I XP kan man f.eks

dir >c:\"T T"\"A A.txt"

Dette vil lave en text fil af dir (indhold af mappe)
A A.txt
i mappen T T

?? du vil / bruger så en anden batfil til at lave backupen med
--
Mvh Edmund