MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
opdeling af WAV fil?
Fra : Brian K

Dato : 10-10-03 09:08

Hej

kan man dele en .wav fil op, den varer 3 timer og jeg vil gerne dele den op
i feks 3 dele af 1 times varighed pr fil?

Mvh
brian

Fra : Erik Nielsen

Dato : 10-10-03 10:14

On Fri, 10 Oct 2003 10:07:46 +0200, "Brian K" <brian@nospam.com>
wrote:

>kan man dele en .wav fil op, den varer 3 timer og jeg vil gerne dele den op
>i feks 3 dele af 1 times varighed pr fil?

Hvis du bruger en file splitter, f. eks. Splitter 3.1
http://tucows.cybercity.dk/preview/196056.html
der klipper filen op i flere stykker, kan du ikke afspille filerne i
alle programmer, f.eks. ikke i MS Media Player, men du kan godt med
Cooledit96 - du skal dog fortælle programmet hvilken type wav-fil, det
er.

Prøv at hente cooledit96:
http://www.akustik.braune.org/cooldownload.html
det fylder 2 MB.
Når du åbner en wav-fil, ser du en graf for hele optagelsen, og du kan
gerefter markere en sekvens og gemme den i en ny wav-fil. Programmet
kan også gemme i RealAudio-format, så fylder det betydeligt mindre,
men sådanne filer kan du ikke åbne med Cooledit. Du kan dog afspille
ra-filen samtidig med at du optager med CoolEdit og derefter redigere
optagelsen.

--
Erik Nielsen
Rønne

Fra : Edmund

Dato : 10-10-03 15:43

Brian K skrev:

> Hej
>
> kan man dele en .wav fil op, den varer 3 timer og jeg vil gerne dele
> den op i feks 3 dele af 1 times varighed pr fil?

Open Source lyd-programmet Audacity fra
http://audacity.sourceforge.net

Det er måske en god ide, lige at øve sig på en lille wav fil først.

--
Mvh Edmund

Fra : LarsS

Dato : 10-10-03 20:44