MS Windows
briani 27239
Mangler defrag på XP home
Fra : Jensen

Dato : 09-10-03 16:55

Jeg kan ikke finde Windows XP Homes defragmenteringsprogram. Er det
forsvundet u8d i den blå luft eller skal det installeres særskilt? Og
skal man så derefter produktaktivere igen (fpr så vil jeg hellere
undvære defrag)?
Venligst Jørgen Jensen.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 09-10-03 17:00

Jensen wrote:
> [...]
> forsvundet u8d i den blå luft eller skal det installeres særskilt? Og
> skal man så derefter produktaktivere igen (fpr så vil jeg hellere

Det burde ligge i System32/dfrg

--
Martin K

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-10-03 17:17

On Thu, 09 Oct 2003 17:54:34 +0200, Jensen <ppanter(nospam)@city.dk>
wrote:

>Jeg kan ikke finde Windows XP Homes defragmenteringsprogram.

Det var ikke så godt. Kan du ikke finde funktionen eller kan du ikke
finde defrag.exe?

Funktionen finder du f.eks. ved at åbne Denne Computer, højreklikke på
et drev, vælge Egenskaber, så Funktioner, så Defragmenter. Der ligger
også som standard en genvej i Start | Programmer | Tilbehør |
Systemværktøjer.

Stien til defra.exe er

c:\windows\system32\defrag.exe . Du skal muligvis slå visning af
skjulte filer og systemfiler til for at fålov at se den.

>Er det forsvundet u8d i den blå luft

Nej det burde den ikke være.

>eller skal det installeres særskilt?

Nej

>Og skal man så derefter produktaktivere igen

Nej da! Det er vist aldrig tilfældet ved installation af programmer,
kun ved større ændringer i hardware.Jeg forstår ikke den udbredte
frygt for aktivering.

--
hilsen pl
Org.asm not found. (A)bort, (R)etry, (F)ake?

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 09-10-03 17:29

Peter Loumann wrote:
> c:\windows\system32\defrag.exe .

Min sti på WinXP Pro er System32\dfrg.msc

--
Martin K

Fra : Peter Loumann

Dato : 09-10-03 17:43

On Thu, 9 Oct 2003 18:28:55 +0200, "Martin Kirschmeyer"
<kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> wrote:

>Min sti på WinXP Pro er System32\dfrg.msc

Ja, det har du ret i, også på min Xp home. exe-filen alene gør det
ikke.

Fra : Laziter [9440]

Dato : 09-10-03 17:10

"Jensen" <ppanter(nospam)@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forsvundet u8d i den blå luft eller skal det installeres særskilt? Og
> skal man så derefter produktaktivere igen (fpr så vil jeg hellere

Prøv at åbne "Denne Computer" og højreklik på din(e) HD vælg "Egenskaber" så
skulle defrag gerne ligge under "Funktioner"

Mvh
Benjamin

Fra : Jensen

Dato : 09-10-03 21:38

> [...]
>forsvundet u8d i den blå luft eller skal det installeres særskilt? Og
>skal man så derefter produktaktivere igen (fpr så vil jeg hellere
Tak for fem gode svar. Har fundet defrag og vil gå i aktion i morgen.
Mange hilsner Jørgen.

Fra : Jensen

Dato : 10-10-03 21:33

> [...]
>forsvundet u8d i den blå luft eller skal det installeres særskilt? Og
>skal man så derefter produktaktivere igen (fpr så vil jeg hellere
Jeg kan altså ikke få Windows egen defragger til at fungere, men det
kan skyldes, at jeg har prøveinstalleret Oodfr, vistnok også kaldet
Defrag 2000 til afprøvning. Men jeg resignerer og holder mig så til
d3en. Ellers tak til alle.
Venlig hilsen Jørgen Jensen.