MS Windows
briani 27239
Win 98 på gl. maskine
Fra : Aksel

Dato : 08-10-03 21:34

Jeg vil gerne installere Win98 på en gammel bærbar uden CD drev, er der
nogen der kender en måde at gøre det på.

Jeg har alle cab. filerne på harddisken og kan også installere, men den kode
jeg har til min egen gamle win 98 passer ikke til denne version.

Hilsen Aksel

Fra : KH

Dato : 08-10-03 23:15

> men den kode jeg har til min egen gamle win 98 passer ikke til denne
version.

Så du vil have os til at give dig en kode????

Hmmm......

Klaus

Fra : Aksel

Dato : 08-10-03 23:30

"KH" <De@de.de> skrev i en meddelelse
> version.
>
> Så du vil have os til at give dig en kode????
>
> Hmmm......
>

> Klaus

Jeg vil ikke have en kode, det har jeg i forvejen, den passer bare ikke til
den version der er på den gamle PC.

Jeg har i øvrigt også legale versioner af alt fra DOS 5 til nyeste XP.

Aksel

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 09-10-03 02:26

Køb et externt CD-drev eller kobl den bærbare på et netværk.

Fra : Aksel

Dato : 09-10-03 20:16

> Køb et externt CD-drev eller kobl den bærbare på et netværk.

Problemet er at der ikk er et fungerende operativsystem på maskinen, jeg
kunne selvfølgelig installere DOS og forsøge at få netværksadgang derfra,
men der er heller ikke netkort.

Jeg har købt den billigt og ville geninstallere Win 98 da den var ustabil,
det gik fint indtil jeg skulle indtaste brugerkode, den havde jeg ikke fået
med og den jeg har til en version jeg selv brugte tidligere virkede ikke.
Så nu kan jeg ikke starte op.

Fra : KH

Dato : 10-10-03 09:43

Hvad vil du så have os til at hjælpe dig med??

Klaus

Fra : KH

Dato : 10-10-03 09:45

Hvad er det så du vil have os til at hjælpe dig med??

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 10-10-03 12:36

Idet vi antager at du har et 3,5" floppydrev der virker.
Kopier format.com sys.com over på din inst. diskette (Den der kan
bootes på og derefter installeres fra)
Boot på denne.
Formater harddisken (Format c: /s/u)
Tag harddisken ud af maskinen, sæt den i en anden maskine hvor du har
cdrom adgang (Med en adaptor kan den sættes i en stationær).
Hvis den kommer til at sidder som bootdrev, så boot på din diskette og
vælg noget der ligner "boot med CDrom adgang"
Kopier win98 over på disken.
Sæt harddisken tilbage i den bærbare.
Boot på din diskette. Gå til win98 kataloget og skriv "install"

/Hans