MS Windows
briani 27239
Installation af Photoshop 7 volder problem~
Fra : Misser007

Dato : 07-10-03 08:23

Hejsa

En dag da jeg kommer på arbejde, kan jeg ikke åbne Photoshop, som jeg ellers
så flittigt plejer at bruge hver eneste dag. Der er tale om Photoshop 7, som
er installeret på en Win 2000 maskine.

Det der skete da jeg åbnede Photoshop var, at den åbnede indlæsnings
vinduet, og da den var færdig med at indlæse, så skete der bare ikke mere,
programmet åbnede ikke. Programmet lukkede ned, og nu kan det ikke åbnes.

Nå, jeg gav ikke bare lige op så nemt. Jeg af-installerede det, og
installerede det igen. Så er det, at jeg får følgende besked:

You currently have Adobe Photoshop's primary Scratch and Windows' primary
paging file on the same volume, which can result in reduced performance. It
is recommended that you set Adobe Photoshop's primary Scratch volume to be
on a different volume, preferably on a different physical drive. /OK/

Hvad betyder det lige?? Det har jo kørt fuldstændig fejlfrit.

Help me!!

Hilsen Trine

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-10-03 08:48

"Misser007" <misskat@F-J-E-R-Nmail.dk> skrev :

>Nå, jeg gav ikke bare lige op så nemt. Jeg af-installerede det, og
>installerede det igen. Så er det, at jeg får følgende besked:

Photoshop laver sin egen »pagefile«, som bør være på en anden
partition og hvis muligt på en anden fysisk harddisk end Windows
pagefile.
--
Knud

Fra : Misser007

Dato : 07-10-03 08:54

> Photoshop laver sin egen »pagefile«, som bør være på en anden
> partition og hvis muligt på en anden fysisk harddisk end Windows
> pagefile.

Jamen...jeg har kun mit C: drev, der er kun installeret programmer,
arbejdsfilerne gemmes på en server. Mit C: drev er kun på 8 gb, så det er
ikke så stort, men rigeligt til de programmer der skal ligge på den. Der er
4,45 gb ledigt endnu, så det burde ikke være der skoen trykkede.

Adobe's support siger, at jeg skal snakke med Microsoft, og Microsoft siger,
at problemet skal løses af Adobe...så der er jeg ikke blevet klogere.

Trine

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-10-03 09:26

"Misser007" <misskat@F-J-E-R-Nmail.dk> skrev :

>Adobe's support siger, at jeg skal snakke med Microsoft, og Microsoft siger,
>at problemet skal løses af Adobe...så der er jeg ikke blevet klogere.

Prøv at spørg i news:dk.edb.grafik, det er der du finder de
hårdkogte Photoshopbrugere, så de kan sikkert hjælpe dig.
--
Knud

Fra : Misser007

Dato : 07-10-03 09:54

> Prøv at spørg i news:dk.edb.grafik, det er der du finder de
> hårdkogte Photoshopbrugere, så de kan sikkert hjælpe dig.

Tak - det prøver jeg lige!

Fra : Jesper Hedegaard

Dato : 07-10-03 22:16

"Misser007" <misskat@F-J-E-R-Nmail.dk> skrev i en meddelelse

> Tak - det prøver jeg lige!

Hej Misser
- har lige selv måtte re-installere PS 7 på min bærbare - og den meddelelse
kommer hver gang du installerer PS, men kun 1. gang du starter programmet.
Og Knud har helt ret - PS arbejder væsentligt hurgtigere når dens
scratch-file ligger på en anden fysisk disk. Prøv at se lidt på hvor store
tmp-filer PS laver - selv ved åbning af relativt små filer. Du kan se det
ved at klikke på den højre-vendte pil i den grå bjælke i bunden af skærmen.
Vælg "scratch-size" og du vil blive overrasket !
Men ellers burde din PhotoShop køre normalt igen - dog bør du gå ind i
Edit-preferences-memory & image cache og sætte memory usage op til 75%.
Det betyder til gengæld at du ikke bør have så meget andet åbent medens du
bruger PS. Men det bør man jo alligevel lade være med - PS er lidt af en
gris mht ressourcer.
Under General kan du sætte "History states" ned for at spare lidt på rammen.
Til gengæld nedsætter du dine muligheder for at "bakke" i redigering af dine
billeder.
Men det klares jo ved at gemme forskellige versioner undervejs.....

Håber det hjælper.

Jesper

Fra : Misser007

Dato : 08-10-03 11:37

> - har lige selv måtte re-installere PS 7 på min bærbare - og den
meddelelse
> kommer hver gang du installerer PS, men kun 1. gang du starter programmet.

Ja den kom lige en enkelt gang igen her til morgen, men så trykkede jeg
shift + ctrl + alt igen, siden da, har den ikke været der mere.

> Og Knud har helt ret - PS arbejder væsentligt hurgtigere når dens
> scratch-file ligger på en anden fysisk disk. Prøv at se lidt på hvor store
> tmp-filer PS laver - selv ved åbning af relativt små filer.

Ja, men sådan kan det ikke lige være, i mit tilfælde, hvor jeg har en dum
lille harddisk

Du kan se det
> ved at klikke på den højre-vendte pil i den grå bjælke i bunden af
skærmen.
> Vælg "scratch-size" og du vil blive overrasket !

Orv ja!! Den er godt nok stor.

> Men ellers burde din PhotoShop køre normalt igen - dog bør du gå ind i
> Edit-preferences-memory & image cache og sætte memory usage op til 75%.

Satte den til 65%, det er meget vigtigt for mig, at InDesign også kan være
åbent ved siden af.

- PS er lidt af en
> gris mht ressourcer.

Ja, mon ikke!
Jeg har aldrig oplevet sådanne problemer der hjemme på min egen maskine, som
har mindre processor, dobbelt så mange ram og 140 gb harddisk Det er en
sand fornøjelse at komme hjem til sin egen maskine, selv om denne her
arbejdsmaskine er splinterny.

> Under General kan du sætte "History states" ned for at spare lidt på
rammen.

Satte den på 15.

> Til gengæld nedsætter du dine muligheder for at "bakke" i redigering af
dine
> billeder.

Pyt da oss' mæ' det.

> Håber det hjælper.

Nu ser vi

Tak for dine gode forklaringer. Nu er der ''lys i pæren''

Hilsen Trine