MS Windows
briani 27239
Et teoretisk spørgsmål
Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 06-10-03 22:54

Hvad vil der ske hvis man feks. satte sin HD Windows PRO over i en anden PC
og prøvede at boote fra denne, vil XP selv finde ud at indstallere nye
drivere m.v. til de nye omgivelser eller vil den gå ned med et brag ?

Mvh
Allan

Fra : Thomas D

Dato : 07-10-03 07:26

Allan S. Kristiansen wrote:
> [...]
> anden PC og prøvede at boote fra denne, vil XP selv finde ud at
> indstallere nye drivere m.v. til de nye omgivelser eller vil den gå

Altså nu har jeg læst din post 3 gange.
Jeg fatter ikke hvad du skriver.
Uddyb dit spørgsmål.

Læs evt. http://www.catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html

Mvh
Thomas Damgaard Nielsen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 07-10-03 08:37

"Thomas D" <merlin@sprex.dk> wrote in message

> Altså nu har jeg læst din post 3 gange.
> Jeg fatter ikke hvad du skriver.

Allan vil flytte sin harddisk med XP over i en anden maskine sandsynligvis
på anden hardware

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Claus Tersgov

Dato : 07-10-03 17:55

"Thomas D" <merlin@sprex.dk> skrev i en meddelelse

> Altså nu har jeg læst din post 3 gange.
> Jeg fatter ikke hvad du skriver.
> Uddyb dit spørgsmål.

Tænk, jeg har absolut *ingen* problemer med at forstå, hvad han mener! Du må
da være langsomtopfattende?

Svaret er, at det vil højest sandsynligt gå godt. XP bygger på kernen fra w2k,
så den vil automatisk finde den nye hardware og installere de nødvendige
drivere.

Men, men, men, du vil muligvis få et problem med, at XP vil kræve en
omregistrering, hvis der er alt for meget hardware, der er anderledes. Dette
er en del at XP's aktiverings fims. I værste fald kan den næget at starte
op...

Claus

Fra : BO

Dato : 07-10-03 09:25

"Allan S. Kristiansen" <ask@SLETask-service.dk> wrote in message
> [...]
> og prøvede at boote fra denne, vil XP selv finde ud at indstallere nye
> drivere m.v. til de nye omgivelser eller vil den gå ned med et brag ?

Hej Allan

Hvis den anden PC har samme chipsæt som den første PC, kan det godt lykkes.
Hvis det er et andet chipsæt er der stor chance for at den dør med et hult
drøn eller bare en blå skærm .

Hilsen Bo

Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 07-10-03 09:34

"BO" <bo@sporty.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
lykkes.
> Hvis det er et andet chipsæt er der stor chance for at den dør med et hult

tak for svaret det var bare det jeg ville vide
Mvh
Allan

Fra : Jens

Dato : 07-10-03 10:03

"BO" <bo@sporty.dk> skrev i en meddelelse news:3f827843$0$54838

> Hvis den anden PC har samme chipsæt som den første PC, kan det godt
lykkes.
> Hvis det er et andet chipsæt er der stor chance for at den dør med et hult
> drøn eller bare en blå skærm .

Jeg har prøvet med et ecs l7vta R, at skifte bundkortet alene til et ecs
L7vta.

Xp nægtede at starte.

Det eneste der var skiftet var bundkortet, med samme chipsæt, men den nye
uden onboard raid, som var deaktiveret på den gamle.

Mvh Jens

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-10-03 13:19

Allan S. Kristiansen wrote:
> [...]
> anden PC og prøvede at boote fra denne, vil XP selv finde ud at
> indstallere nye drivere m.v. til de nye omgivelser eller vil den gå

Den vil nok gå ned.......

Men i teorien skulle du kunne flytte harddisken over i den anden PC -
boote fra din Win XP cd - og vælge "reparer Windows XP" - og få få den
til at rette systemet til de nye omgivelser.....

Men jeg har ikke prøvet, så jeg ved ikke om det virker ?

Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares i gruppen.

Fra : Allan S. Kristiansen

Dato : 07-10-03 14:04

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> til at rette systemet til de nye omgivelser.....
>
> Men jeg har ikke prøvet, så jeg ved ikke om det virker ?

Interessant det vil jeg prøve at gøre for at se om det lader sig gøre,
takker for svarene.
Mvh
Allan