MS Windows
briani 27239
Maxtor Diske Mister forbindelsen til Windo~
Fra : Rene Egestrøm Jensen

Dato : 06-10-03 17:53

Hey NG..

Mine 2 80 Gb maxtor er begyndt Pludseligt at miste forbildelsen til Win Xp..
De sidder som Master på hver sin Kanal på Raid Controlleren Dog i i Raid
Array..

Lige med et som jeg sidder og arbejder Fryser den kort og så kan jeg ikk
Acesse de 2 diske.
Men stadigt se dem i Denne Computer og Windows Commander

Efter en Genstart er alt normalt igen..

Har Prøvet Reinstall af alle drivere Service Packs og Win Xp
Intet lader til at hjælpe..

Følgende system sidder de i..

Ecs L7VTA Raid
256 Mb ram
Geforce 4 Mx 440
340 Watt Psu
Rigeligt kølet og har kørt stabil indtil for ca 3 uger siden...

Så Forslag modtages gerne..
Mvh Rene E Jensen
Samme indlæg R X-postet til Hardware.drev

Fra : Bjørn

Dato : 03-11-03 20:14

Hey Rene.

Jeg har nøjagtigt samme problem med en Maxtor 120GB. Både i Linux og
Windows. Fik du nogensinde et svar på dit spørgsmål? Så vil jeg nemlig
rigtigt gerne have det svar også! Ellers ønsker jeg dig fortsat held og
lykke.

Bjørn

Fra : Jens

Dato : 04-11-03 08:51

"Bjørn" <ng@gronbaek.net> skrev i en meddelelse

> [...]

Tag siden af maskinen og kør uden den, se om det hjælper.
(Blæserne kan være støvet til.)

Hvad er bios temperaturen lige nar du genstarter den ?
Hvor mange drev er der i den og hvilken cpu ?
(340watt bambus forsyning er ikke for meget)

Mvh Jens som har samme bundkort med 6 maxtor diske uden bøvl (ikke i raid)

Fra : Bjørn

Dato : 04-11-03 14:53

Ville ønske det hjalp, men ak. Det er desværre ikke der problemet
ligger. Alle pci/usb/ide ting har været ude på skift, samtidig og i
forskellige kombinationer. Temp er ok (lige 50 C for en duron). Jeg har
ikke tidligere haft probs. med mgl. strøm (har 300W) men vil prøve at
af-koble nogle ting og se hvad der så sker.

Anyway... jeg troede egentligt at fejlen var i forb. med mit 120GB
Maxtor... men den kommer også nu hvor jeg har lagt et af mine OS over på
en tilsvarende 80GB Maxtor. Og en ny fejl er begyndt at opstå....
maskinen hænger under "verifying DMI data pool...". Dette er tidligere
rapporteret til Maxtor kan man se af deres support side... men løsningen
virker bare ikke.

Hvis jeg fjerne den ene disk og starter maskinen under WinXP får jeg en
mærkelig fejl... mit netkort blive disblet! Der er ikke nok resourcer
iflg device-management listen! Og netkortet virker heller ikke under
Suse. Har lige smidt RH9 på og der virker det... men maskinen fryser stadig.

Er det måske et problem med bundkortet istedet?

VH BG

Fra : Rene Egestrøm Jensen

Dato : 08-11-03 12:16

Fejlen i mit system lå i 2 Korrupte MFT i Ntfs på begge mine 80 Gb Maxtor..
en lovwlevel Format og Fat32 løste dog dette 100% siden har den intet
lavet..

Mvh Rene