MS Windows
briani 27239
Fejl ved opstart af WIN2K
Fra : Søren Lange

Dato : 06-10-03 13:23

Nu er jeg sgu ved at være godt irriteret på min PC igen igen....nogen der
kan hjælpe mig ud af mine problemer??

Når jeg starter op, er det første der dukker op på skærmen, en popup med
følgende standardtekst...

"Procedureindgangspunktet CM_Get_DevNode_Status_Ex kunne ikke findes i
DLL-biblioteket SETUPAPI.DLL"

Problemet er at der i statusbaren i toppen af popup'en står forskellige
filnavne HVER gang:
APM1.EXE
GVN1.EXE
FKG1.EXE
SDM1.EXE
NCF1.EXE
JEU1.EXE
SQB1.EXE
DTL1.EXE
HWR1.EXE
PQY1.EXE
SGI1.EXE, er så den jeg lige er logget på med.....

Har checket med en opdateret McAfee, og det har ikke hjulpet mig en
dyt...intet fundet

Kan ikke forstå at det er forskellige filer der mangler hver gang....
(popup'en kommer iøvrigt 3 gange med en OK-knap, før skrivebordet dannes)

Prolemet er opstået, tror i hvert fald det er tæt på, samtidigt med at jeg
en dag, lige pludselig havde http://mysearch.com som opstart i MSIE, helt
uden grund. Ændrer jeg denne til eks. Google som ikke er en af mine
"favoritter", bliver startsiden ved Google, men da jeg bruger Jubii, og
fortsat gerne vil DET, så er det lidt skod, når den af sig selv ændrer
startside fra jubii til ovennævnte, ligemeget hvad jeg gør

Hvad gør jeg ved det første?
Har de 2 ting noget med hinanden at gøre?

På forhånd tak....

Søren

Fra : Mariusz C

Dato : 06-10-03 13:45

Jeg vil helt klart anbefale at du kigger forbi www.spywarefri.dk og scanner
din PC.
ellers prøv at hente ad-aware fra www.lavasoft.de og kør en scan.

Mvh

XoDeus

Fra : Søren Lange

Dato : 06-10-03 22:31

Fik hentet AD-AWARE og HIJACKTHIS....og det hjalp på det sidste problem....

Det første er jeg kommet om ved, ved at slette de, midlertidige, filer der
spørges efter...aner ikke hvad det var for filer, men væk er de, og
problemet løst.

Ellers mange tak for hjælpen, nu er livet foran min pc atter rart...

Mvh Søren

Fra : Ukendt

Dato : 07-10-03 23:10

"Søren Lange" <soeren-lange@webspeedremovethis.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> startside fra jubii til ovennævnte, ligemeget hvad jeg gør
>
> Hvad gør jeg ved det første?
> Har de 2 ting noget med hinanden at gøre?

Prøv Spybot - Search & Destroy.

Den er anbefalet af Norman, der i forvejen har god styr på antivirus,
scannere og firewall.

MVH
KHJ