MS Windows
briani 27239
Messenger Service
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 05-10-03 11:33

Hejsa

Jeg har lige fået mit første stykke "Messenger Service Popup Spam" (en
reklame for en popup-stopper for at det ikke skal være løgn).

Den slags kan man jo vist nok slukke for ved at disable Messenger
Service-servicen... men hvad betyder det for mit system som helhed (Window
XP Pro)? Hvilken funktion har Messenger Service?

Mvh.
/Thomas

Fra : Thomas Madsen

Dato : 05-10-03 12:09

Thomas Lindgaard skrev:

> Hvilken funktion har Messenger Service?

Dens oprindelige formål er at sende beskeder imellem servere og
klienter.

Se evt.: <http://www.blkviper.com/WinXP/service411.htm#Messenger>.

Madsen.

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 05-10-03 15:35

> Dens oprindelige formål er at sende beskeder imellem servere og
> klienter.
>
> Se evt.: <http://www.blkviper.com/WinXP/service411.htm#Messenger>.

Takker. Lige et tillægsspørgsmål: Er det en Win XP-only-ting?

Mvh.
/Thomas

Fra : Thomas Madsen

Dato : 05-10-03 16:02

Thomas Lindgaard skrev:

> Er det en Win XP-only-ting?

Nej. Tjenesten kører også på WinNT og Win2000.
Win98 og ME har den vist også, men den kan tilsyneladende ikke kobles
fra på de to styresystemer, men mon ikke man slipper af med spammen
via messenger-tjenesten hvis man kobler NetBIOS fra? Det vil jeg næsten
tro.

Se evt.: <http://www.auburn.edu/oit/security/messengerService.html>.

Madsen.